Tove Sørensen
Tove Sørensen
Katbeat, Stop Making Sense
J-type.
Jeg elsker at have en bas, hvor alt passer til mig: vægt, lyd, gribebræt osv. Jeg har svært ved at forestille mig en bas, jeg kunne blive gladere for. Det er luksus
Tove Sørensen
Katbeat, Stop Making Sense
J-type.
Jeg elsker at have en bas, hvor alt passer til mig: vægt, lyd, gribebræt osv. Jeg har svært ved at forestille mig en bas, jeg kunne blive gladere for. Det er luksus
Trine Wester
Magic marmelade.
Custom bygget 4-strenget el-bas, aktivt system.
Den bedste, smukkeste og mest trofaste kæreste jeg har haft, er helt afgjort min Mørch bas. Har prøver mange basser, siden jeg fik min Mørch, men har aldrig fundet noget bedre. Specielt efter de nye pickup’er, der er fantastisk dynamiske. Helt igennem et fantastisk instrument. Tusind tak til dig.
Jette Skriver
“Jazzpekt” m.m.
Båndløs 5-strenget krøllebas.
Min bas er en del af mig (Hvad er en gris uden krølle på halen?).
Ruben Christensen
Why don’t you, Freelance.
6-strenget m. bånd og 6-strenget båndløs basguitar m. passiv/aktiv elektronik og 6-strenget electric upright bygget ud fra egen ide m. passiv/aktiv elektronik.
Jeg bruger mine basset til rock, funk, jazz og de er alsidige nok til at dække alle de stilarter og kan samtidig levere mit personlige “touch”. Johnny’s viden om og erfaring med træ og instrumenter gør sammen med den håndværksmæssige præcision, at hals og strengehøjde kan justeres individuelt og meget lavt (fast action) uden båndklirren. Ydermere er klangen helt egal overalt på gribebrættet, hvilket gør, at intonering på båndløs bliver lettere og renere. Den opretstående el-bas har Johnny og jeg designet i fællesskab ud fra mine ideer og behov. Mange af mine problemer med kontrabassens forstærkning, transport og sceneplads er dermed blevet løst og instrumentets klang er stadig tro imod kontrabas-lyden. Jeg er meget glad for mine basser og mit samarbejde med Johnny Mørch.
Anne Mette Iversen
Brasiliansk musik: Samba og bossa nova bl.a. “Trio Vagabundo” + afløserjobs bl.a. hos Gil Felix og Axe Brasil. Verdensmusik/jazz: “Village of the World” + afløser i “Gypsy Jam”. Pop/folk/jazz/groove: “Rikke Lie Flensborg” Group.
4-strenget båndet + 4-strenget båndløs – Utroligt smukke basser.
Det, at begge mine basser er bygget og designet specielt til mig, gør, at jeg har et helt unikt og personligt forhold til disse. Jeg kunne på ingen made ønske mig dem anderledes. De opfylder alle de krav, jeg stiller til en el-bas; teknik, kvalitet tone, sound osv. Kort sags: Jeg føler at du, Johnny, har ramt min musikalske personlighed med disse to instrumenter.
Claus Løber
Bassist.
6-strenget krøllebas, 5-strenget j-type + elektrisk upright.
Jeg har længe tænkt over, hvad jeg skulle skrive til dette her, og er kommet frem til, at en Mørch bas ikke kan beskrives med ord. Den er blevet skabt til at spille på, uden at man behøves at koncentrere sig om andet end musikken! Hvis jeg endelig skulle beskrive et Mørch instrument, kan der gøres med få ord: “It don’t mean a thing, if it ain’t got that swing” — og Mørch basser har helt afgjort “the swing”.
Janus Hendrichsen
Souls Under Cover, Rad Gumbo, Kravitz Jam.
6-strenget, båndet bubinga/wengé, 6-strenget båndløs opretstående, 5-strenget båndet valnød/ahorn. Alle basser med 91 cm mensur.
Ved mødet med mit første Mørch instrument var jeg fuldstændig overvældet. Ejerskabet er forløbet fuldt ud tilfredsstillende. Hver gang jeg tager dem frem, bliver jeg glad, og alle der set dem bliver overvældet af både lyd og udseende. Jeg kan spille ting på disse instrumenter, der ikke lades sig gøre på andre. Om jeg vil sælge? — Er du gal? Der er min Mørch bas (magnum).
Lars Johnsen
Panic Station.
5-strenget båndløs hovedløs aktiv bas. 99% Mørch – 1 % Johnsen konstruktion.
Jeg har hverken spillet på, eller hørt, en bas med en lignende lyd. Den er rå, voldsom, smuk og blid, uden at ændre på 200 potmetre!
Thomas Vahle
Blue Soil.
6-strenget med bånd mensur 91 cm. + 4-strenget med bånd – begge krøllebasser.
Begge mine basser står altid perfekt i det samlede lydbillede. Samtidig er de så godt bygget, at man praktisk talt ingen kræfter skal bruge for at spille dem (selv min 6-strengede spiller næsten af sig selv). I studiet er den uovertruffen, da man ved at “køre” direkte i mixerpulten og stille alle EQ neutrale, får den ægte fede Mørch-sound.
Kim Eskesen
Steam/studietekniker.
5-strenget J-type, 24 band.
Min 5-strengede Mørch står virkelig solid og fast i bunden, samtidig med at der er masser af top, så man tydeligt kan høre, hvad der spilles. Det er væsentlig for mig både i studiet og live. Med en Mørch bas løber du aldrig tør for muligheder, og så er der den bedste backup og support/service, jeg nogensinde har mødt.
Georg Olesen
TV-2.
5-strenget bas m. gennemgående hals. Træ: bubinga/wenge.
Jeg bruger en 5-strenget Mørch bas, mest til studiearbejde, fordi den som en af de få basser har en klar og fyldig H-streng. Det er også en fordel især med en 5-strenget at kunne bestemme mål med hensyn til gribebræt og strengeafstand, så instrumentet bliver behageligt at spille på. Desuden synes jeg, at min Mørch bas har en meget eksklusiv lyd.
Keld Vestergaard
Copycats, Ann & Aberne.
J-type.
Det er “Bassen”! Og så far man en sublim service af en altid imødekommende guitarbygger-virtuos.
Leif Bach
AR-folk, Aalborg Symfoniorkester, Søren Kedeligs Kvartet, “Ikke et øje tørt”, Tordenkalven Big Band, Salsalabim + et hav af “sidde ind”-jobs.
5-strenget specialdesignet, gennemgående hals, passive pickup’s, født båndløs bas, båndet for ca. 5 år siden, oprindelig med høj C-streng – nu med dyb H-streng. Bygget 1982.
Den skal med i graven. Gennem undervisning på bl.a. seminarium, konservatorium, musikskoler, højskoler har jeg haft hundredvis af basser i hånden. Mørch’en kan det hele. Især evnen til at definere tonen i den store sammenhæng er formidabel. Muligheden for konstant at få bassen opdateret med nye “udviklinger” er super. Og så synes jeg stadigvæk, at den er utrolig smuk. Tak for tilliden. Jeg supplerer med, at jeg vel har formidlet mindst 10 basser/guitarer for dig. Jeg har indtil nu kun hørt om en person der har suppleret sin Mørch bas med et andet mærke. Især de musikere, der har været med til at designe deres instrument helt fra bunden, har et meget tæt forhold til instrumentet.
Oli Poulsen
Producer/studiemusiker.
2×3 bands parametrisk EQ og balanceret 4-strenget bas, B,E,A,D med speciel EQ og ekstern 32 volts strømforsyning. Alle tænkelige lyd-blandings muligheder. Mensur 91 cm.
Den er resultatet af min lyst til at eksperimentere og Johnnys ekspertise og vilje til at prøve nye muligheder. Resultatet er en utrolig flot bas, alle detaljer er kælet for, lige fra finish til elektronik. Dens lydmuligheder er nok ubeskrivelige — men dens (mange) grundlyde er utrolig store og varme, så selvom man skruer meget, så er det altid brugbart. Den er også meget præcis og stemmer overalt. Jeg sætter også pris på, at den er i stadig udvikling og at vi har kunnet prøve at ændre ting. Johnnys samarbejdsvilje er legendarisk. Min bas bliver blandt venner kaldt for “Mixerpulten”
Bent Kallehauge
Honky, Kalle Midtfogeds Kapel, Freelance, Basundervisning (Basstudio).
4-strenget krøllebas, hvid, custom. 6-strenget krøllebas, bubinga/wenge.
Min ca. 15 år gamle 4-strengede krøllebas er stadig mit hovedinstrument. Blandt mine 7 basser (Fender, Rickenbacker, Peavey, Burns) er den instrumentet, jeg ville tage med på den berømte øde ø.
Henrik Kunz
Spillet med, Visitor, Au Privave, Jakob Andersen, Magno Bissoli (Bra.), Ivan Petersen, Ed Neumeister (USA), Holger Laumann, Uffe Steen, Rudy Smith (Trinidad), David Cadogan (Barbados), Ed Jones (USA), Marcelo Salazar (Bra.), Anders Gaardmand, Stig Rossen, Jørgen Kaufmann, Lotte Rømer, Svend Skipper. Teater; Skatteøen, Lulu, Gøngehøvdingen, Toms Eventyr, Folk og røvere i Kardemommeby, Les Miserables, Mine sange skal leve (Mikis Theodorakis). CD – LP: Catherine Wheel: Catherine Wheel, Visitor: Up and Coming, Still B: Snow Queen, Still B: It’s Natural, Holger Lauman: Musik til bevægelse, Holger Lauman: En stjerne fødes.
4-strenget M40 bas – båndet, 5-strenget J-type – båndet.
Hvorfor Mørch; Fordi man far en bas, der bare virker og lyder godt med det samme. Strengene sidder som de skal, halsen er utrolig nem at spille på, alle bassens sammenføjninger passer på en 1/100 millimeter, og så er servicen fantastisk god. Jeg øver på mine basser hver dag, spiller næsten hver weekend, tager dem med i studiet og de virker perfekt i alle situationer. Så der er ingen undskyldning for ikke at spille godt på mine Mørch basser.
Kim Daugaard
Shu-Bi-Dua.
Mørch J-type, aktiv, båndløs.
Jeg har fundet en bas. Den har helt sin egen sjæl. Og er så flot, at jeg tit bare sætter mig og kigger på den. Den er jeg simpelthen glad for Johnny!
Søren Stig Madsen
Michael Learns to rock.
5-strenget hovedløs bas m. ekstra lang mensur, 91 cm gennemgående hals – akustiske (hule) sider.
En meget pålidelig bas. Den gennemgående hals gør den dybe H-streng utrolig stabil. Den ”hule” krop kompenserer for det akustiske “tab”, der er, nar man vælger en gennemgående hals. Fuld tilfredshed herfra!
Morten Constantin Lervig
P.T. Persona.
2 stk. custom 6-strengede basser.
Den ene halvakustisk. Begge aktivt system. Mine 2 Mørch basser har den dejlige egenskab, at de bliver ved med at vokse og udvikle sig, jo mere jeg spiller på dem. Således er et livslangt forhold indledt til min store fornøjelse.
Bo Albrechtsen
Kon-tiki Island.
1 stk. 5-strenget båndløs. 1 stk. 5-strenget båndet.
En stor, flot og meget bred lyd kombineret med et utrolig flot håndværk. Det er en fornøjelse, hver gang man tager sit instrument i hånden, eller blot sidder og nyder synet af det perfekte håndværk. Afterservicen er tiptop.
Hans Bilde Jacobsen
Slinky Pickled Starfish.
Mørch J-type.
Efter jeg fik min Mørch i 94, har jeg ikke spillet på en bas, jeg synes bedre om. Den passer lige til mig og har den bedste lyd, jeg har hørt.
Lars Danielsson
Thomas Helmig, Lisa Nielson, Sanne Salomonsen m. flere.
4 og 5-strenget Mørch J-type.
Hvis Johnny, altså Mørch, der bygger så fremragende basser, havde været fysiker, ja så ville det nok være noget i stil med Albert Einstein eller Niels Bohr.
Rasmus Voller Hvilsted
“Spam!”.
6-strenget båndløs krøllebas, 91 cm mensur.
“Oh – Den lyder godt nok godt” Det var det første indtryk af min 6-strengede båndløse bas. Den lå helt naturligt i hånden, med den spøjse, sprøde klang jeg altid har ledt efter. Den har den klareste syngende lyd, nærmest citaragtig, i de høje toner, samtidig med at bunden, uden at være mudret, er så dyb, at den må skræmme enhver guitarist. Og den bliver bedre, for hver dag der går. Man kan vel sammenligne det med en ærbar kvinde, der trods tidens tand ældes med ynde. Tak er kun et fattigt ord …
John Nielsen
Mean Old Man.
5-strenget basguitar, 91 cm mensur.
Siden jeg hørte Michael Friis’ Mørch bas (tilbage i 1977), har min livsdrøm været at fa en bas magen til, 20 år senere fik jeg endelig gjort det til virkelighed, men fik min helt personlige bas. Et vidunderligt instrument. Tilpasset mine ønsker, behov og drømme ved hjælp af en venlig og kærlig vejledning fra Johnny Mørch. Den har en smuk lyd, er en nydelse for øjnene, og mine hænder bliver aldrig trætte af at røre det dejlige instrument. PS. Mine to voksne døtre har accepteret, at jeg har fået en efternøler.
Klaus Lytzhoft
The Lions, K.O. Jensens Swingorkester (The Band!) Willy Madsens Jazztrio.
5-strenget båndet, hvidmalet M40. 5-strenget båndløs M40 i bubinga, wenge og ask.
Efter at have vænnet sig til at spille på det mest sublime basinstrument, som findes, må det svare til at undvære sine fingre at trykke med på tastaturet, hvis man er forfatter. Mørch bassens enestående klang og tone med et væld af overtoner sammen med den fabelagtige sustain, gør, at jeg ikke kan finde mig til rette med noget andet instrument. (Prøv bare om du kan finde en, der har finere flageoletter — nej vel?) At den ydermere er smuk og dertil fremragende forarbejdet, nævnes kun i forbifarten. Den har naturligvis sin plads i stuen sammen med hjemmets øvrige kunstværker, hvor den beundres af alle besøgende.
Jonathan Philip Moffett
Musician for; The Jacksons, Madonna, Cameo, Elton John.
Hovedløs specialdesignet bas.
In Qualities af sound, tone, balance and feel — My Mørch Bass is the art af my works, As for the way it is made and looks. It is works of Art.
Thomas Fog
Womack & Womack, Grimmerboys, Ivan & Small Wonders.
4-strenget + 6-strenget bas.
At beskrive en Mørch bas uden at bruge superlativer, er som at beskrive Samantha Fox’s uden at bruge hænderne, Umuligt! Mine to Mørch basser er i hvert tilfælde det absolut bedste, jeg ved: både at lytte, se og spille på. En stor rød og forslået tommelfinger opad for Mørch bassen.
Flemming Esbensen
Pinsekirken, København.
5-strenget bandet bas.
Forskellige basser har forskellige fordele og ulemper, alt efter smag. Hos Johnny kan man få samlet alle sine ønsker i et instrument. Man får et særligt forhold til et instrument, man selv har designet.
Carlo Boisen
Cabo m. mange flere, Randers big band – 4 år, Johnny Reimer – løse job, undervisning på Randers Musik Skole gennem 25 år.
Bas – 4-strenget m. 3 dobbelt pickup’s + krølle guitar m. 2 humb. m. split.
En Mørch guitar er noget af det mest individuelle instrument, der findes i dag – bygget lige som kunden ønsker det. Fineste materialer og fornemmeste håndværk. Jeg har været utrolig glad for mine instrumenter gennem arene. Johnny udvikler sine instrumenter hele tiden, så det er altid spændende at komme ud og kigge, savle og se det sidste nye. God vind fremover.
Frank Poulsen
Musiker/underviser.
2 stk. 6-strengede basser (den ene båndløs). Mensur 89 cm.
Jeg spiller venstrevendt med højrehånds opstrengning. Derfor havde jeg brug for basser, der var lavet netop til mig. Og da jeg ikke vil gå på kompromis med mine instrumenter, var der ikke nogen tvivl om, at det skulle være Johnny, der skulle bygge til mig. Siden har jeg aldrig overvejet andre fabrikater. Funktionalisme, vellyd og skønhed …
Are Skisland
Hodgepodge, Mona Frøysnes.
4-strenget båndløs bas (1989), 4-strenget båndet bas (1990), 6-strenget båndet bas (1993).
Mørch basser låter like bra som de ser ut, og ser like bra ud som de låter. Disse instrumentene har alle en åpen akustisk klang, og det er en sann fornøyelse a spille på dem. Designen og den håndveksmessige utførelsen er av ypperste klasse. Hva mer kan en ønske seg av et instrument?
Dan Rasmussen
Freelance, bl.a. Dansk Poplic Husorkester, Millfield, Peter Smith, m.fl.
6-strenget krøllebas båndet, 5-strenget båndløs.
Gennem næsten 10 år har jeg nydt at spille på et instrument, der giver mig lov til at ”udtrykke” og ”trykke den af”, alt i samme instrument, en egenskab jeg ikke har fundet andre steder.
Søren Kjær Jensen
Maryan Mursal.
6-strenget bas, ekstra lang 91 cm. mensur, eget design.
Jeg drømte om en bas, der skulle være en forlængelse af min krop. Jeg drømte om en lyd, der rummer bade varme, dynamik, præcision og personlighed. Til sidst tegnede jeg den, og Johnny byggede den. Den blev bedre end min drøm. Det er den eneste materielle ting i mit liv som er uerstattelig.
Gert Rostock
Kansas City Stompers, Sjællandske Livregiments musikkorps + alle mulige forskellige situationsorkestre.
5-strenget krøllebas, bubinga/wenge. Gennemgående hals.
Jeg har nu været professionel musiker i 30 år, og har altid spiller på færdigfabrikerede basguitarer. Godt nok! Men nu skulle der ske noget nyt; hvad med at prøve at få skræddersyet en nøjagtig som du vil have den, præcis til dig. Siden jeg har fået en Mørch har jeg brugt den konstant, da jeg spiller alt lige fra Stravinsky til Louis Armstrong. Pragtfuldt at have noget der svarer fuldstændig til forventningerne.
Romeo J. Williams
Elton John.
Mørch P-type.
This bass hit’s hard, the sound is big and fat and very clean. I had to have it!
Peter Rahbek
Bassist, hifi-anmelder, musikhandler og lærer.
Mange Mørch basser.
I 10 år har jeg dagligt glædet mig over at spille på Johnnys fabelagtige instrumenter, som jeg har haft æren af at være meddesigner af. Bade i studiet og live fryder bassernes på en gang sprøde og fyldige tone. Klangen er så klar “akustisk”, at det er overflødigt at bruge equalizers osv. Der skal mere end almindelig entusiasme til, før man helliger sig det filantropiske liv som instrumentmager i digital-alderen, men Johnny lægger sin sjæl og kærlighed i hvert instrument. Mesterværkerne har både sjæl og personlighed — derfor har jeg til dato købt 9 forskellige modeller. Og det varer næppe længe, for den 10. er på vej!
Hasse Larsson
Marie Bergman, Peps Bloods Band, Bills Boogie Band, Jukka Tolonen.
Hovedløs 5-strenget krøllebas.
Jag fick pröva Mørch basen i August 88. Nu spelar jeg nästan bara på den. Den är mycket användbar i olika sammanhang. Fin action, bra pickups, enkel design, latt att ha med sig. Det aktiva systemet för att man snabbt och steglöst kan ändra sound vilket ar mycket använbart.
Michael Friis
Producer, filmmusik-komponist, Har gennem tiden spillet med bl.a. Sebastian, Lis Sørensen, Culpeper, Anima, Monrad og Rislund, Paul Banks, Kasper Winding, Led Zeppelin Jam.
5-strenget M40 bas, 5-strenget båndløs M40 bas. 5-strenget hovedløs båndløs specialbas. 4-strenget Piccolobas med synth. pickup.
Jeg har 4 Mørch basser, deraf 2 femstrengede, en med og en uden bånd, totalt håndbyggede af Johnny Mørch, og tilpassede til lige mine behov. Mikrofonerne og de fremragende aktive/passive tonekontroller giver alle spektrets muligheder, men det bedste er, at neutralindstillingerne er den lyd, som jeg allerbedst kan lide. Faktisk har jeg tit i studierne gået uden om mixerpult, direkte på båndet. Så får man det ikke bedre. Og så er det jo dejligt, når noget alligevel skal justeres, males eller en ide afprøves, at kunne gå direkte til far selv.
Peter Vuust
Erik Grib, Thomas Kjellerup, Finn Nørbygaard + mange jazz-sammenhænge.
4-strenget M40 krøllebas. 4-strenget, båndløs Mørch J-type.
Jeg spiller Mørch bas, fordi det er den eneste bas med en ensartet ren lyd over hele gribebrættet. En egenskab som gør den eminent til såvel funk som jazz. Bygningen hos Mørch giver mig mulighed for indflydelse under hele processen, så alle mine personlige og specielle ønsker bliver tilgodeset.
Marlene Daniels Beck
Diverse bands. Uddannet på Jysk musikkonservatorium, rytmisk linie.
Elbas, 4 strenget.
Med min Mørch bas er jeg altid tryg! Overalt på gribebrættet findes gode, velklingende toner. Den ligger godt i hånden og passer til kroppen med en perfekt afstemt balance. Og så er den jo fantastisk smuk. Så “er du til salsa, jazz eller pop — Mørch bassen Bakker dig altid op”!
Rune Refstrup
Groove Capacious, (MGK Odense).
6-strenget båndløs bas 91 cm mensur. 6-strenget båndet bas 91 cm mensur.
Jeg spiller Mørch bas, fordi jeg kræver kvalitet. Mørch’s basser er uovertrufne i øvelokalet, studiet og i live-situationer. De leverer lige netop den lyd, jeg har brug for, og spilleglæden og komforten lyser ud af instrumenterne. Konstruktionsprocessen er et kapitel for sig. Man kommer med sine ideer, og Johnny efterkommer ens ønsker, men giver også modspil, så man til sidst står med et meget brugbart instrument. Derfor har jeg købt 2 basser hos Mørch, og der er flere på vej.
Michael Friis
Producer, Soundtrack-composer. Have played with: Sebastian, Lis Sørensen, Culpeper, Anima, Monrad & Rislund, Paul Banks, Kasper Winding, Led Zeppelin Jam etc.
“I have four Mørch-basses, two of which are 5-strings, one with and one without frets, totaly handmade by Johnny Mørch, and suited exactly to my needs. The pick-ups and the brilliant active/passive preamp gives me all the possibilities I want. But the best thing is that the neutral- positions are precisely the sound I like the most. Actually, I have often in the studios not used the mixer, but gone directly to the tape. It doesn’t get any better than that. Furthermore, it is terrific, when something anyway have to be adjusted, lacquered/painted or an idea have to be tested, one can go directly to “Daddy” in person.”
Lars Danielsson
Thomas Helmig, Lisa Nielson, and Sanne Salomonsen etc.
“If Jonnny, that would be Johnny Mørch, who builds basses so splendidly, had been a physicist, well then he would properly have been someone similar to Albert Einstein or Niels Bohr.”
Thomas Fog
Womack and Womack, Gimmerboys, Ivan & Small Wonders etc.
“To describe a Mørch-bass without using superlatives is like describing Samantha Fox’s …. without using one’s hands. Impossible! The two Mørch-basses of mine are, what I know of, certainly the GREATEST: when it comes to listening to them, looking at them, and playing on them. Thumbs up for the Mørch-bass.”
Kim Daugaard
Shu-Bi-Dua “I have found a bass. It has entirely its own soul. And it is so elegant. I am often sitting down just to look at it….. I am so pleased with it, Johnny!”
Henrik Kunz
Magno Bissoli (Bra.), Ed Neumeister (USA), Rudy Smith (Trinidad), David Cadogan (Barbados), Ed Jones (USA), Marcelo Salazar (Bra.) etc.
“Why Mørch? Because you get a bass that simply just works and sound perfectly at the same time. The strings are placed as they ought to be, and the neck are extremely easy to play on, all the bass’ joints fit at 1/100 of a millimetre, furthermore the service is incredible. I practice on my basses every day, play almost every weekend, take them to the studio, and they play perfectly in all the situations. There is no excuse for not playing well on my Mørch-basses.”
Romeo J. Williams
Elton John
“This bass hit’s hard, the sound is big and fat and very clean. I had to have It!”
Peter Vuust
Erik Grip, Thomas Kjellerup, Finn Nørbygaard etc.
“I play Mørch-bass because it is the only bass with a homogeneous and pure sound across the entire fingerboard. A characteristic that makes it eminent when playing funk as well as jazz. The construction process makes it possible for me to have an influence in the result, all my personal and specific wishes are taken care of.”
Hans Bilde Jacobsen
Slinky Pickled Starfish
“After I bought my Mørch-bass in 1994, I have never played on a bass that was anything like it. It suits me perfectly, and has the best sound I have ever heard.”
Lars Johnsen
Panic Station
“I have never played on, or heard a bass with a sound quite like it. It’s touch, fierceful and tender without changing the 200 potentiometer.”
Søren Kjær Jensen
Maryan Mursal
“I have dreamed about a bass being an extension of my body. I have dreamed about a sound containing both warmth, dynamics, precision, and personality. In the end I drew it, and Johnny build it. It turned out better than the one in my dream. It is the only material thing in my life that is irreplaceable. “
Gert Rostock
Kansas City Stompers, Sjællandske Livregiments musikkorps etc.
“I have been a professional musicians for 30 years and have always played on factory-made basses. Well enough! But something new had to happen. What about trying to get one custom-made exactly the way you want it, perfectly suited to you. Since I got a Mørch, I have used it constantly, and I am playing everything from Stravinsky to Louis Armstrong. Magnificent to own something that lives up to your expectation.”
Dan Rasmussen
Busy freelance bassplayer.
“In 1989 when I was 17, I got my first Mørch bass. I have enjoyed playing exclusively on these fine instruments since then! They have become a part of me.”
Søren Stig Madsen
Michael Learns to Rock
“A very reliable bass. For me it is complete satisfaction.”