Testimonials
Bassist

Rune Refstrup

Rune Refstrup

Groove Capacious, (MGK Odense). 

6-strenget båndløs bas 91 cm mensur. 6-strenget båndet bas 91 cm mensur.

Jeg spiller Mørch bas, fordi jeg kræver kvalitet. Mørch’s basser er uovertrufne i øvelokalet, studiet og i live-situationer. De leverer lige netop den lyd, jeg har brug for, og spilleglæden og komforten lyser ud af instrumenterne. Konstruktionsprocessen er et kapitel for sig. Man kommer med sine ideer, og Johnny efterkommer ens ønsker, men giver også modspil, så man til sidst står med et meget brugbart instrument. Derfor har jeg købt 2 basser hos Mørch, og der er flere på vej.

Bassist

Marlene Daniels Beck

Marlene Daniels Beck

Diverse bands. Uddannet på Jysk musikkonservatorium, rytmisk linie. 

Elbas, 4 strenget.

Med min Mørch bas er jeg altid tryg! Overalt på gribebrættet findes gode, velklingende toner. Den ligger godt i hånden og passer til kroppen med en perfekt afstemt balance. Og så er den jo fantastisk smuk. Så “er du til salsa, jazz eller pop — Mørch bassen Bakker dig altid op”!

Guitarist

Ole Fick

Ole Fick

Har gennem tiden spillet med; Erik Grib, Monrad og Rislund, Burning Red Ivanhoe, Trille, Arne Wurgler med flere. 

2 stk. M20 krølleguitarer.

Frøen, der kysser denne Mørch, vil om lidt forvandles til en Prins.

Bassist

Peter Vuust

Peter Vuust

Erik Grib, Thomas Kjellerup, Finn Nørbygaard + mange jazz-sammenhænge. 

4-strenget M40 krøllebas. 4-strenget, båndløs Mørch J-type.

Jeg spiller Mørch bas, fordi det er den eneste bas med en ensartet ren lyd over hele gribebrættet. En egenskab som gør den eminent til såvel funk som jazz. Bygningen hos Mørch giver mig mulighed for indflydelse under hele processen, så alle mine personlige og specielle ønsker bliver tilgodeset.

Bassist

Michael Friis

Michael Friis

Producer, filmmusik-komponist, Har gennem tiden spillet med bl.a. Sebastian, Lis Sørensen, Culpeper, Anima, Monrad og Rislund, Paul Banks, Kasper Winding, Led Zeppelin Jam. 

5-strenget M40 bas, 5-strenget båndløs M40 bas. 5-strenget hovedløs båndløs specialbas. 4-strenget Piccolobas med synth. pickup.

Jeg har 4 Mørch basser, deraf 2 femstrengede, en med og en uden bånd, totalt håndbyggede af Johnny Mørch, og tilpassede til lige mine behov. Mikrofonerne og de fremragende aktive/passive tonekontroller giver alle spektrets muligheder, men det bedste er, at neutralindstillingerne er den lyd, som jeg allerbedst kan lide. Faktisk har jeg tit i studierne gået uden om mixerpult, direkte på båndet. Så får man det ikke bedre. Og så er det jo dejligt, når noget alligevel skal justeres, males eller en ide afprøves, at kunne gå direkte til far selv.

Bassist

Hasse Larsson

Hasse Larsson

Marie Bergman, Peps Bloods Band, Bills Boogie Band, Jukka Tolonen. 

Hovedløs 5-strenget krøllebas.

Jag fick pröva Mørch basen i August 88. Nu spelar jeg nästan bara på den. Den är mycket användbar i olika sammanhang. Fin action, bra pickups, enkel design, latt att ha med sig. Det aktiva systemet för att man snabbt och steglöst kan ändra sound vilket ar mycket använbart.

Bassist

Peter Rahbek

Peter Rahbek

Bassist, hifi-anmelder, musikhandler og lærer. 

Mange Mørch basser.

I 10 år har jeg dagligt glædet mig over at spille på Johnnys fabelagtige instru­menter, som jeg har haft æren af at være meddesigner af. Bade i studiet og live fryder bassernes på en gang sprøde og fyldige tone. Klangen er så klar “akustisk”, at det er overflødigt at bruge equalizers osv. Der skal mere end almindelig entusiasme til, før man helliger sig det filantro­piske liv som instrumentmager i digital-alderen, men Johnny lægger sin sjæl og kærlighed i hvert instrument. Mesterværkerne har både sjæl og personlighed — derfor har jeg til dato købt 9 forskellige modeller. Og det varer næppe længe, for den 10. er på vej!

Bassist

Romeo J. Williams

Romeo J. Williams

Elton John. 

Mørch P-type.

This bass hit’s hard, the sound is big and fat and very clean. I had to have it!

Guitarist

Henrik Hone Mikkelsen

Henrik Hone Mikkelsen

Valhal, Some Like It Hot, Johansen Band, 6 på Scenen, Keld Og Kannibalerne. 

Mørch udtalelse om musikinstrumenter, der afspiller lyse toner, så sød musik opstår for kræsne ører.

Hvad er god musik og hvad er god kunst? Det kan der være mange lige gode meninger om. Men at vurdere godt håndværk kræver en fagmand. En sådan fagmand er Mørch. Jeg vil endda vove at påstå, at Mørch er en kunsthåndværker. Mørch guitarer og basser er hver især et lille stykke kunsthåndværk af højeste kvalitet. Jeg har nu spillet Mørch guitarer i ca. 20 år uden en eneste reklamation —kun det Mørch kalder for “smuk slitage” Min helt personlige opfattelse er derfor: “Der findes kun en ting der er bedre end en Mørch guitar: — to Mørch guitarer!”

Guitarist

Morten Donslund

Morten Donslund

Mr. Jack the Daniels, Steve Haggard, Ragnar & Combo. 

S/T spec. m/b-bender

Jeg har altid været nødt til at modificere/ombygge mine guitarer. Nu med min Mørch har jeg fået en guitar, som fra fødslen har de egenskaber, jeg førhen har måttet “tune” mig til.

Guitarist

Michael Hartmann

Michael Hartmann

Guitarist, sangskriver, musiklærer, studiemusiker. 

Mørch guitar, s model i natur finish, rødel krop, m. ahorn/palisander gribebræt, Texas special pickup’s.

Jeg købte for et halvt års tid siden en Mørch guitar. Jeg havde ledt efter en guitar, hvor tonen og spilbarheden gik op i en højere enhed, men havde ikke fundet den rigtige. I min Mørch guitar har jeg fået hvad jeg vil have — en saftig, kraftig tone med sin egen klang. En særdeles flot finish og en behagelig fornemmelse af tryghed og stabilitet i guitaren uanset hvor ivrig jeg kan blive i kampens hede. Johnny Mørch formidler igennem hans professionalisme og utrolig dygtigt udførte håndværk en tryghed og tillid, som er uhyre vigtig for den seriøse musiker. Spaden skal sku’ være i orden og det sørger Johnny for.

Guitarist

Steen Møller

Steen Møller

Blue Soil. 

Guitar, s-type med gennemgående hals.

Jeg har siden 1989 sværget til min Mørch guitar. For det første er den helt fantastisk at spille på, og derudover har den en evne til at træde frem i lydbilledet uden at blive dominerende. Når man spiller på en Mørch, springer det i ørerne, hvor ensartet lyden er over hele gribebrættet, hvilket gør ens spil mere afslappet og frit. Oven i hatten får man et utroligt smukt og håndværksmæssigt gennemført instrument. — Den har kun en ulempe: Man bliver dybt afhængig af den.

Bassist

Søren Kjær Jensen

Søren Kjær Jensen

Maryan Mursal. 

6-strenget bas, ekstra lang 91 cm. mensur, eget design.

Jeg drømte om en bas, der skulle være en forlængelse af min krop. Jeg drømte om en lyd, der rummer bade varme, dynamik, præcision og personlighed. Til sidst tegnede jeg den, og Johnny byggede den. Den blev bedre end min drøm. Det er den eneste materielle ting i mit liv som er uerstattelig. 

Bassist

Dan Rasmussen

Dan Rasmussen

Freelance, bl.a. Dansk Poplic Husorkester, Millfield, Peter Smith, m.fl. 

6-strenget krøllebas båndet, 5-strenget båndløs.

Gennem næsten 10 år har jeg nydt at spille på et instrument, der giver mig lov til at ”udtrykke” og ”trykke den af”, alt i samme instrument, en egenskab jeg ikke har fundet andre steder.

Bassist

Gert Rostock

Gert Rostock

Kansas City Stompers, Sjællandske Livregiments musikkorps + alle mulige forskellige situationsorkestre. 

5-strenget krøllebas, bubinga/wenge. Gennemgående hals.

Jeg har nu været professionel musiker i 30 år, og har altid spiller på færdigfabrikerede basguitarer. Godt nok! Men nu skulle der ske noget nyt; hvad med at prøve at få skræddersyet en nøjagtig som du vil have den, præcis til dig. Siden jeg har fået en Mørch har jeg brugt den konstant, da jeg spiller alt lige fra Stravinsky til Louis Armstrong. Pragtfuldt at have noget der svarer fuldstændig til forventningerne.

Bassist

Are Skisland

Are Skisland

Hodgepodge, Mona Frøysnes. 

4-strenget båndløs bas (1989), 4-strenget båndet bas (1990), 6-strenget båndet bas (1993).

Mørch basser låter like bra som de ser ut, og ser like bra ud som de låter. Disse instrumentene har alle en åpen akustisk klang, og det er en sann fornøyelse a spille på dem. Designen og den håndveksmessige utførelsen er av ypperste klasse. Hva mer kan en ønske seg av et instrument?

Bassist

Frank Poulsen

Frank Poulsen

Musiker/underviser. 

2 stk. 6-strengede basser (den ene båndløs). Mensur 89 cm.

Jeg spiller venstrevendt med højrehånds opstrengning. Derfor havde jeg brug for basser, der var lavet netop til mig. Og da jeg ikke vil gå på kompromis med mine instrumenter, var der ikke nogen tvivl om, at det skulle være Johnny, der skulle bygge til mig. Siden har jeg aldrig overvejet andre fabrikater. Funktionalisme, vellyd og skønhed …

Bassist, Guitarist

Carlo Boisen

Carlo Boisen

Cabo m. mange flere, Randers big band – 4 år, Johnny Reimer – løse job, undervisning på Randers Musik Skole gennem 25 år. 

Bas – 4-strenget m. 3 dobbelt pickup’s + krølle guitar m. 2 humb. m. split.

En Mørch guitar er noget af det mest individuelle instrument, der findes i dag – bygget lige som kunden ønsker det. Fineste materialer og fornemmeste håndværk. Jeg har været utrolig glad for mine instrumenter gennem arene. Johnny udvikler sine instrumenter hele tiden, så det er altid spændende at komme ud og kigge, savle og se det sidste nye. God vind fremover.

Guitarist

Mikkel Brynildsen

Mikkel Brynildsen

Studerende på Jysk Musikkonservatorium. 

7-strenget guitar m. Floyd Rose vib.

Min Mørch er god ved mig. Den er så god ved mig, at jeg ingen undskyldning har for at spille dårligt. Den har alsidigheden til at følge med mig rundt i forskellige stilarter. Jeg spænder fra heavy til jazz, bare ved at skifte pickup –og så er den jo smuk.

Guitarist

Asger Theilgaard

Asger Theilgaard

Spiller i mange forskellige jazz/rock-sammenhænge. 

Mørch halvakustisk guitar med kamre.

Man kunne betegne den “Fender 335”, i det den består af: Halvakustisk krop med kamre, pålimet hals og 2 humbuckers, lang mensur, strenge gennem kroppen. Efter min mening det bedste fra begge verdener – samlet i en Mørch. Siden jeg fik min Mørch, har jeg kun haft brug for en guitar. Jeg bruger den til alle typer opgaver, hvad enten det er jazz, rock eller pop. At beskrive klang med ord kan være vanskeligt, men at omsætte ord til klang – til et skræddersyet instrument – må være uhyre vanskeligt. Ikke desto mindre er det den evne, Johnny Mørch besidder.

Guitarist

Jakob Bro

Jakob Bro

Spiller i mange forskellige jazz-sammenhænge. 

Halvakustisk guitar, 335 model, med spec. Mørch pickup’er.

Flot ren lyd, smukt design og perfekt håndværk, der opfylder netop mine ønsker og behov. Min Mørch guitar er suveræn, og den bliver stadig bedre .. . Jeg ville ikke bytte den for nogen anden guitar i denne verden.

Guitarist

Preben Raunsbjerg

Preben Raunsbjerg

Panic Station. 

Mørch s/t kombination m/Les Paul bro. Mørch baryton-guitar stemt i A.

Begge mine Mørch guitarer giver mig en usædvanlig dynamisk klarhed i lyden: Kombineret med en tyk og bred klang på grundtonerne. Dette gælder både rene og forvrængende klange, og er noget jeg aldrig har kunnet opnå før jeg i 1989 anskaffede mig min første Mørch.

Guitarist

Ole Bech

Ole Bech

Studerende på Nordjysk Musikkonservatorium, The Unusual Objects. 

Guitar standard M10.

Nu har jeg efterhånden haft min Mørch guitar i 5 år, og jeg må sige, at jeg på intet tidspunkt har fortrudt mit køb. Tværtimod – jeg har efterhånden spillet i rigtig mange forskellige sammenhænge, og brugt min Mørch guitar til stort set alt, så jeg har derfor fundet ud af, at det er en meget alsidig guitar. Det har selvfølgelig også noget at gøre med min pickup-sammensætning, der består af 2xMS1 + 1 MH 2000, som virkelig er en fed sammensætning, når man er en ung guitarist, der gerne vil prøve at spille lidt af hvert. Derfor er det med garanti ikke den sidste Mørch guitar, jeg har fået bygget.

Guitarist

Tommy Lui Christensen

Tommy Lui Christensen

Boys are Back in Town, Muddi og salamidrengene, Natural Born Hippies. Studiemusiker for: Jeff Christie, Georgia sattelites + en del Søren Bundgård produktioner. 

Guitar m. håndvib. Flammet krop – 2 humb. og 1 singlecoil.

Da jeg i sin tid bestemte mig for at få skræddersyet en guitar, var jeg ikke i tvivl om, at det skulle være en Mørch. Derimod var der mange finesser omkring instrumentet, som jeg var i tvivl om, som f.eks. træsorter, bånd, pickup’s, og her skulle Johnny Mørch vise sig at være en stor hjælp med sin erfaring og viden herom. Ud over at være en dygtig håndværker er Johnny Mørch også en stor menneskekender, hvilket gør ham i stand til at spore sig ind på hvilket instrument du egentlig ønsker (du far det maske ikke helt, som du havde tegnet det, men som du ville ønske, at du havde tegnet det!). Skal jeg fremhæve noget ved min Mørch guitar (ud over håndværksmæssig topkvalitet) må det være halsens egalitet og hele guitarens sustain. I øvrigt kan jeg kun bekræfte den gamle skrøne om, at lyden i træ ændrer sig med årene. Tonen og karakteren i min Mørch vokser simpelthen for hver dag, der går. Jeg vil slutte med et citat fra en af mine venner, der en dag tog min Mørch i hånden, slog en akkord an (uden strøm) og sagde: “Den lyder jo som et flygel”.

Guitarist

Stig Cederberg

Stig Cederberg

The unknown Disbelievers. 

Guitar. 2 stk. identiske højre/venstre monsters med Floyd 2x humb. & Floyd 3x single coils.

Afhængighed, indbygget udfordring, tonal elegance (over hele brættet), total (ude af) kontrol, HJÆÆÆLP! – den spiller af sig selv!

Guitarist

Morten Hussmann

Morten Hussmann

Yellowbellies. 

Speciel håndbygget model, halvakustisk guitar

Mørch er den magiske konge blandt guitarbyggere. Kun han kan omdanne 5 guitarer til 1. Og når det tillige bliver gjort med største entu’ og kvalitetshåndværk, så får jeg lyst til at få bygget de 5, han lige har omdannet til 1.

Bassist

Flemming Esbensen

Flemming Esbensen

Pinsekirken, København. 

5-strenget bandet bas.

Forskellige basser har forskellige fordele og ulemper, alt efter smag. Hos Johnny kan man få samlet alle sine ønsker i et instrument. Man får et særligt forhold til et instrument, man selv har designet.

Bassist

Thomas Fog

Thomas Fog

Womack & Womack, Grimmerboys, Ivan & Small Wonders. 

4-strenget + 6-strenget bas.

At beskrive en Mørch bas uden at bruge superlativer, er som at beskrive Samantha Fox’s uden at bruge hænderne, Umuligt! Mine to Mørch basser er i hvert tilfælde det absolut bedste, jeg ved: både at lytte, se og spille på. En stor rød og forslået tommelfinger opad for Mørch bassen.

Bassist

Jonathan Philip Moffett

Jonathan Philip Moffett

Musician for; The Jacksons, Madonna, Cameo, Elton John. 

Hovedløs specialdesignet bas.

In Qualities af sound, tone, balance and feel — My Mørch Bass is the art af my works, As for the way it is made and looks. It is works of Art.

Bassist

Lars Danielsson

Lars Danielsson

Thomas Helmig, Lisa Nielson, Sanne Salomonsen m. flere. 

4 og 5-strenget Mørch J-type.

Hvis Johnny, altså Mørch, der bygger så fremragende basser, havde været fysiker, ja så ville det nok være noget i stil med Albert Einstein eller Niels Bohr.

Bassist

Hans Bilde Jacobsen

Hans Bilde Jacobsen

Slinky Pickled Starfish. 

Mørch J-type.

Efter jeg fik min Mørch i 94, har jeg ikke spillet på en bas, jeg synes bedre om. Den passer lige til mig og har den bedste lyd, jeg har hørt.

Bassist

Bo Albrechtsen

Bo Albrechtsen

Kon-tiki Island. 

1 stk. 5-strenget båndløs. 1 stk. 5-strenget båndet.

En stor, flot og meget bred lyd kombineret med et utrolig flot håndværk. Det er en fornøjelse, hver gang man tager sit instrument i hånden, eller blot sidder og nyder synet af det perfekte håndværk. Afterservicen er tiptop.

Bassist

Klaus Lytzhoft

Klaus Lytzhoft

The Lions, K.O. Jensens Swingorkester (The Band!) Willy Madsens Jazztrio. 

5-strenget båndet, hvidmalet M40. 5-strenget båndløs M40 i bubinga, wenge og ask.

Efter at have vænnet sig til at spille på det mest sublime basinstrument, som findes, må det svare til at undvære sine fingre at trykke med på tastaturet, hvis man er forfatter. Mørch bassens enestående klang og tone med et væld af overtoner sammen med den fabelagtige sustain, gør, at jeg ikke kan finde mig til rette med noget andet instrument. (Prøv bare om du kan finde en, der har finere flageoletter — nej vel?) At den ydermere er smuk og dertil fremragende forarbejdet, nævnes kun i forbifarten. Den har naturligvis sin plads i stuen sammen med hjemmets øvrige kunstværker, hvor den beundres af alle besøgende.

 

Bassist

John Nielsen

John Nielsen

Mean Old Man. 

5-strenget basguitar, 91 cm mensur.

Siden jeg hørte Michael Friis’ Mørch bas (tilbage i 1977), har min livsdrøm været at fa en bas magen til, 20 år senere fik jeg endelig gjort det til virkelighed, men fik min helt personlige bas. Et vidunderligt instrument. Tilpasset mine ønsker, behov og drømme ved hjælp af en venlig og kærlig vejledning fra Johnny Mørch. Den har en smuk lyd, er en nydelse for øjnene, og mine hænder bliver aldrig trætte af at røre det dejlige instrument. PS. Mine to voksne døtre har accepteret, at jeg har fået en efternøler.

Bassist

Rasmus Voller Hvilsted

Rasmus Voller Hvilsted

“Spam!”. 

6-strenget båndløs krøllebas, 91 cm mensur.

“Oh – Den lyder godt nok godt” Det var det første indtryk af min 6-strengede båndløse bas. Den lå helt naturligt i hånden, med den spøjse, sprøde klang jeg altid har ledt efter. Den har den klareste syngende lyd, nærmest citaragtig, i de høje toner, samtidig med at bunden, uden at være mudret, er så dyb, at den må skræmme enhver guitarist. Og den bliver bedre, for hver dag der går. Man kan vel sammenligne det med en ærbar kvinde, der trods tidens tand ældes med ynde. Tak er kun et fattigt ord …

Bassist

Morten Constantin Lervig

Morten Constantin Lervig

P.T. Persona. 

2 stk. custom 6-strengede basser.

Den ene halvakustisk. Begge aktivt system. Mine 2 Mørch basser har den dejlige egenskab, at de bliver ved med at vokse og udvikle sig, jo mere jeg spiller på dem. Således er et livslangt forhold indledt til min store fornøjelse.

Bassist

Søren Stig Madsen

Søren Stig Madsen

Michael Learns to rock. 

5-strenget hovedløs bas m. ekstra lang mensur, 91 cm gennemgående hals – akustiske (hule) sider.

En meget pålidelig bas. Den gennemgående hals gør den dybe H-streng utrolig stabil. Den ”hule” krop kompenserer for det akustiske “tab”, der er, nar man vælger en gennemgående hals. Fuld tilfredshed herfra!

Bassist

Kim Daugaard

Kim Daugaard

Shu-Bi-Dua. 

Mørch J-type, aktiv, båndløs.

Jeg har fundet en bas. Den har helt sin egen sjæl. Og er så flot, at jeg tit bare sætter mig og kigger på den. Den er jeg simpelthen glad for Johnny!

Guitarist

Knud Møller

Knud Møller

Johnny Madsen Band. 

Mørch Les Paul-type.

Under et besøg i Mørchs magiske værksted, forelskede jeg mig hovedkulds i hans Les Paul model. Ædelt træ, sublimt håndværk og genialt tænkte features er bare nogle af de ting, som er med til at hæve denne guitar langt over enhver standardmodel. For første gang i mange år er jeg begyndt at glæde mig til lydprøverne.

Guitarist

Mads Errboe

Mads Errboe

Magic Buzz og meget andet. 

De to bedste el-guitarer i verden.

Klokkeklar kærlighed

Guitarist

Poul Rasmussen

Poul Rasmussen

Canvass. 

M10 standard + S-type.

Jeg fik min første Mørch guitar i 1972. I 1996 fik jeg nr. 2. Den regner jeg med holder resten af min tid som musiker. Jeg kan blot betegne Johnnys lækre guitarer som mit livs instrumenter.

Guitarist

Alex Borup Christensen

Alex Borup Christensen

Mørch A.B. SG. el-guitar.

Min Mørch er bare så ubeskrivelig lækker, at jeg simpelthen ikke kan finde ord for det.

Guitarist

Kaj Petersen

Kaj Petersen

Dansemusik. 

M38 krølleguitar.

Enhver håndværker ved, at det rigtige værktøj er det halve arbejde. Fra 3 akkorders garage rocker til i dag, hvor jeg som komponist og guitarist har udgivet min første cd, har min Mørch været det perfekte værktøj, og medansvarlig for, at det stadig er lysten, som driver værket. Tak til Johnny!

Guitarist

Eigil Lindahl

Eigil Lindahl

Country Live, The Buds. 

Mørch guitar (1988 mod.).

10 års erfaring med min Mørch guitar beviser; Et godt produkt, god personlig service, man bliver afhængig af lyden, guitaren bliver din gode ven. Især når den kan holde til at spille 1.000 jobs på 10 år uden at være slidt.

Guitarist

Jarl Wendt

Jarl Wendt

Kon-tiki Island. 

Mørch guitar.

I erkendelse af, at livet er for kort til at beskæftige sig med det næstbedste —og års “kamp” med at få diverse guitarer til at blive ideelle, måtte det ske! Nu skulle det være, — en håndlavet Mørch guitar efter mine ønsker og behov. Min tilvænning til det “nye” instrument har været som et glædeligt gensyn med en savnet gammel ven. En tak til dig Mørch, for professionel vejledning, din venlighed og store tålmodighed — et æstetisk smukt instrument som emmer af håndværk og klasse. Tak skal du have.

Guitarist

Dan Olesen

Dan Olesen

Studio Ziggophon. 

Specialdesignet guitar med middelalder-look.

Det er en fornøjelse at være i den situation, bare en gang i livet, at have en fuldendt ting i sine hænder. En ting man selv har fået ide til og selv har været med til at røre ved stort set hele vejen gennem fremstillingen. En svensk guitarist udbrød; “Den guitar der er det smukkeste instrument jeg nogensinde har set”. Min egen kommentar; Lyden er lige så smuk. Jeg vil sluttelig rette en varm tak til Johnny. Uden ham var det projekt aldrig blevet til noget.

Guitarist

Ole Agerskov

Ole Agerskov

Askepot. 

Mørch guitar med pietzo i håndvibrator og lock på stemmemekanikkerne.

Endelig bare spille uden at skulle skifte fra el til akustisk igen og igen — uden at skulle stemme hele tiden og selvfølgelig med super lyd og kvalitet. Helt igennem en godte. Tak til Johnny for din aldrig svigtende imødekommenhed

Bassist

Henrik Kunz

Henrik Kunz

Spillet med, Visitor, Au Privave, Jakob Andersen, Magno Bissoli (Bra.), Ivan Petersen, Ed Neumeister (USA), Holger Laumann, Uffe Steen, Rudy Smith (Trinidad), David Cadogan (Barbados), Ed Jones (USA), Marcelo Salazar (Bra.), Anders Gaardmand, Stig Rossen, Jørgen Kaufmann, Lotte Rømer, Svend Skipper. Teater; Skatteøen, Lulu, Gøngehøvdingen, Toms Eventyr, Folk og røvere i Kardemommeby, Les Miserables, Mine sange skal leve (Mikis Theodorakis). CD – LP: Catherine Wheel: Catherine Wheel, Visitor: Up and Coming, Still B: Snow Queen, Still B: It’s Natural, Holger Lauman: Musik til bevægelse, Holger Lauman: En stjerne fødes. 

4-strenget M40 bas – båndet, 5-strenget J-type – båndet.

Hvorfor Mørch; Fordi man far en bas, der bare virker og lyder godt med det samme. Strengene sidder som de skal, halsen er utrolig nem at spille på, alle bassens sammenføjninger passer på en 1/100 millimeter, og så er servicen fantastisk god. Jeg øver på mine basser hver dag, spiller næsten hver weekend, tager dem med i studiet og de virker perfekt i alle situationer. Så der er ingen undskyldning for ikke at spille godt på mine Mørch basser.

Bassist

Bent Kallehauge

Bent Kallehauge

Honky, Kalle Midtfogeds Kapel, Freelance, Basundervisning (Basstudio). 

4-strenget krøllebas, hvid, custom. 6-strenget krøllebas, bubinga/wenge.

Min ca. 15 år gamle 4-strengede krøllebas er stadig mit hovedinstrument. Blandt mine 7 basser (Fender, Rickenbacker, Peavey, Burns) er den instrumentet, jeg ville tage med på den berømte øde ø.

Bassist

Keld Vestergaard

Keld Vestergaard

Copycats, Ann & Aberne. 

J-type.

Det er “Bassen”! Og så far man en sublim service af en altid imødekommende guitarbygger-virtuos.

Bassist

Oli Poulsen

Oli Poulsen

Producer/studiemusiker. 

2×3 bands parametrisk EQ og balanceret 4-strenget bas, B,E,A,D med speciel EQ og ekstern 32 volts strøm­forsyning. Alle tænkelige lyd-blandings muligheder. Mensur 91 cm.

Den er resultatet af min lyst til at eksperimentere og Johnnys ekspertise og vilje til at prøve nye muligheder. Resultatet er en utrolig flot bas, alle detaljer er kælet for, lige fra finish til elektronik. Dens lydmuligheder er nok ubeskrivelige — men dens (mange) grundlyde er utrolig store og varme, så selvom man skruer meget, så er det altid brugbart. Den er også meget præcis og stemmer overalt. Jeg sætter også pris på, at den er i stadig udvikling og at vi har kunnet prøve at ændre ting. Johnnys samarbejdsvilje er legendarisk. Min bas bliver blandt venner kaldt for “Mixerpulten”

Bassist

Georg Olesen

Georg Olesen

TV-2. 

5-strenget bas m. gennemgående hals. Træ: bubinga/wenge.

Jeg bruger en 5-strenget Mørch bas, mest til studiearbejde, fordi den som en af de få basser har en klar og fyldig H-streng. Det er også en fordel især med en 5-strenget at kunne bestemme mål med hensyn til gribebræt og strengeafstand, så instrumentet bliver behageligt at spille på. Desuden synes jeg, at min Mørch bas har en meget eksklusiv lyd.

Bassist

Leif Bach

Leif Bach

AR-folk, Aalborg Symfoniorkester, Søren Kedeligs Kvartet, “Ikke et øje tørt”, Tordenkalven Big Band, Salsalabim + et hav af “sidde ind”-jobs. 

5-strenget specialdesignet, gennemgående hals, passive pickup’s, født båndløs bas, båndet for ca. 5 år siden, oprindelig med høj C-streng – nu med dyb H-streng. Bygget 1982.

Den skal med i graven. Gennem undervisning på bl.a. seminarium, konservatorium, musikskoler, højskoler har jeg haft hundredvis af basser i hånden. Mørch’en kan det hele. Især evnen til at definere tonen i den store sammenhæng er formidabel. Muligheden for konstant at få bassen opdateret med nye “udviklinger” er super. Og så synes jeg stadigvæk, at den er utrolig smuk. Tak for tilliden. Jeg supplerer med, at jeg vel har formidlet mindst 10 basser/guitarer for dig. Jeg har indtil nu kun hørt om en person der har suppleret sin Mørch bas med et andet mærke. Især de musikere, der har været med til at designe deres instrument helt fra bunden, har et meget tæt forhold til instrumentet.

Bassist

Kim Eskesen

Kim Eskesen

Steam/studietekniker. 

5-strenget J-type, 24 band.

Min 5-strengede Mørch står virkelig solid og fast i bunden, samtidig med at der er masser af top, så man tydeligt kan høre, hvad der spilles. Det er væsentlig for mig både i studiet og live. Med en Mørch bas løber du aldrig tør for muligheder, og så er der den bedste backup og support/service, jeg nogensinde har mødt.

Bassist

Thomas Vahle

Thomas Vahle

Blue Soil. 

6-strenget med bånd mensur 91 cm. + 4-strenget med bånd – begge krøllebasser.

Begge mine basser står altid perfekt i det samlede lydbillede. Samtidig er de så godt bygget, at man praktisk talt ingen kræfter skal bruge for at spille dem (selv min 6-strengede spiller næsten af sig selv). I studiet er den uovertruffen, da man ved at “køre” direkte i mixerpulten og stille alle EQ neutrale, får den ægte fede Mørch-sound.

Bassist

Lars Johnsen

Lars Johnsen

Panic Station. 

5-strenget båndløs hovedløs aktiv bas. 99% Mørch – 1 Johnsen konstruktion.

Jeg har hverken spillet på, eller hørt, en bas med en lignende lyd. Den er rå, voldsom, smuk og blid, uden at ændre på 200 potmetre!

Bassist

Janus Hendrichsen

Janus Hendrichsen

Souls Under Cover, Rad Gumbo, Kravitz Jam. 

6-strenget, båndet bubinga/wengé, 6-strenget båndløs opretstående, 5-strenget båndet valnød/ahorn. Alle basser med 91 cm mensur.

Ved mødet med mit første Mørch instrument var jeg fuldstændig overvældet. Ejerskabet er forløbet fuldt ud tilfredsstillende. Hver gang jeg tager dem frem, bliver jeg glad, og alle der set dem bliver overvældet af både lyd og udseende. Jeg kan spille ting på disse instrumenter, der ikke lades sig gøre på andre. Om jeg vil sælge? — Er du gal? Der er min Mørch bas (magnum).

Bassist

Claus Løber

Claus Løber

Bassist.

6-strenget krøllebas, 5-strenget j-type + elektrisk upright.

Jeg har længe tænkt over, hvad jeg skulle skrive til dette her, og er kommet frem til, at en Mørch bas ikke kan beskrives med ord. Den er blevet skabt til at spille på, uden at man behøves at koncentrere sig om andet end musikken! Hvis jeg endelig skulle beskrive et Mørch instrument, kan der gøres med få ord: “It don’t mean a thing, if it ain’t got that swing” — og Mørch basser har helt afgjort “the swing”.

Bassist

Anne Mette Iversen

Anne Mette Iversen

Brasiliansk musik: Samba og bossa nova bl.a. “Trio Vagabundo” + afløserjobs bl.a. hos Gil Felix og Axe Brasil. Verdensmusik/jazz: “Village of the World” + afløser i “Gypsy Jam”. Pop/folk/jazz/groove: “Rikke Lie Flensborg” Group.

4-strenget båndet 4-strenget båndløs – Utroligt smukke basser.

Det, at begge mine basser er bygget og designet specielt til mig, gør, at jeg har et helt unikt og personligt forhold til disse. Jeg kunne på ingen made ønske mig dem anderledes. De opfylder alle de krav, jeg stiller til en el-bas; teknik, kvalitet tone, sound osv. Kort sags: Jeg føler at du, Johnny, har ramt min musikalske personlighed med disse to instrumenter.

Bassist

Ruben Christensen

Ruben Christensen

Why don’t you, Freelance.

6-strenget m. bånd og 6-strenget båndløs basguitar m. passiv/aktiv elektronik og 6-strenget electric upright bygget ud fra egen ide m. passiv/aktiv elektronik.

Jeg bruger mine basset til rock, funk, jazz og de er alsidige nok til at dække alle de stilarter og kan samtidig levere mit personlige “touch”. Johnny’s viden om og erfaring med træ og instrumenter gør sammen med den håndværksmæssige præcision, at hals og strengehøjde kan justeres individuelt og meget lavt (fast action) uden båndklirren. Ydermere er klangen helt egal overalt på gribebrættet, hvilket gør, at intonering på båndløs bliver lettere og renere. Den opretstående el-bas har Johnny og jeg designet i fællesskab ud fra mine ideer og behov. Mange af mine problemer med kontrabassens forstærkning, transport og sceneplads er dermed blevet løst og instrumentets klang er stadig tro imod kontrabas-lyden. Jeg er meget glad for mine basser og mit samarbejde med Johnny Mørch.

Bassist

Jette Skriver

Jette Skriver

“Jazzpekt” m.m.

Båndløs 5-strenget krøllebas.

Min bas er en del af mig (Hvad er en gris uden krølle på halen?).

Bassist

Trine Wester

Trine Wester

Magic marmelade. 

Custom bygget 4-strenget el-bas, aktivt system.

Den bedste, smukkeste og mest trofaste kæreste jeg har haft, er helt afgjort min Mørch bas. Har prøver mange basser, siden jeg fik min Mørch, men har aldrig fundet noget bedre. Specielt efter de nye pickup’er, der er fantastisk dynamiske. Helt igennem et fantastisk instrument. Tusind tak til dig.

Bassist

Tove Sørensen

Tove Sørensen

Katbeat, Stop Making Sense

J-type.

Jeg elsker at have en bas, hvor alt passer til mig: vægt, lyd, gribebræt osv. Jeg har svært ved at forestille mig en bas, jeg kunne blive gladere for. Det er luksus

Guitarpickup

Knud Møller

Knud Møller

Band: Theessink, Nalle, Møller, Johnny Madsen, Dalton

Pickuptype, Minihumbucker. Neck: King-bee 1

Varm, Blød, Sprød og Lækker.
Endelig har jeg fundet en pickup som får lyden på min Akk. Gtr. helt ud i pappet. Følsomheden i denne pickup giver mig fornemmelsen af at spille på en Gibson jazz gtr. fra sidst i 50-erne

Guitarpickup

Andreas O’Carroll

Andreas O’Carroll

Band: Jeppe Hansen Band, Uddannet fra Nordjysk Musikkonservatorium

Pickuptype, Minihumbucker. Neck og Bridge: King-Bee 2

Velegnet til blues, jazz, rock og sågar heavy rock.

En mellemting ml. en klassisk PAF type humbucker og en singlecoil. En klar humbuckerlyd med lidt af single coilens sprødhed. En utrolig alsidig pickup, der kan det hele og samtidig lyder godt og har karakter. Jeg er super glad for pickupperne! De lyder fantastisk!!

Guitarpickup

Rikko Thure

Rikko Thure

Pickuptype, Neck: MS4/3 ( Mr. Six Strings )

Clean: Meget præcis pickup som drager guitarens egen ”trælyd” med i tonen. Tilsæt effekter og lyden bliver dybere og mere dynamisk. Overdrive: Det bedste til bluesrock og rockleadarbejde. Detaljeret – ligegyldigt hvor meget drive man tilsætter.

Pickuptype, Bridge: MH5/ sp ( Back Bone )

Clean: Ultra præcis lyd som ikke bliver hård eller mudret på trods af placeringen. Ringer flot med single coils glasklare åbenhed i skøn forening med humbuckerens tightness. Overdrive: Åben men tight, præcis varm lyd men med tonsvis af overtoner. Synger flot i alle frekvensområder. Tager imod hvad som helst!’

’Varm, præcis tone med overskud. Meget tight og let genkendelig, selv gennem masser af effekter.
Kan dog blive helt åben og clean i samarbejde med midd/neck pickup. Overdrive only!’

Pickuptype, Bridge: MH4 ( Eager )

’Generelt: Meget dynamisk pickup. Kraftig men varm og ”oldschool” afrundet tone – stadig med overtoner i reserve. Har en evne til at give div. effekter mere kraft og dybde. Denne pickup er yderst velegnet til blues, rock og dynamisk soloarbejde.

Guitarpickup

Jens Varmløse

Jens Varmløse

Band: Souvenirs, Freelance, Ib Grønbech

Pickuptype, Neck: MS4/3 sp ( Organic ) – Midd: MS4/3 sp ( Organic ) – Bridge: MS2 ( Muscle )

S-type: Da jeg for 10 år siden købte min første Mørch s-type var det ikke med Mørch pickupper på. Det varede dog ikke længe før at jeg blev ringet op af Johnny der sagde at jeg liiiige skulle prøve nogen han havde lavet – siden da har der siddet Mørch pickupper på alle mine guitarer! Et gennemgående tema på begge S’er og min T er, at jeg ønsker at kunne springe fra neck til bridge pickup uden, at der er en stor mærkbar forskel i diskant området. Jeg har på mange andre guitarer syntes, at der er for stor forskel på neck og bridge, så man nærmest vil skrue på sin amp for at får den optimale balance hver gang man skifter pickup. Det har jeg ikke behov for med mine Mørch pickupper. MS2’eren i bridge positionen er for mig den ultimative pickup, fordi der er spark i mellemtonen og en behagelig blød top der ikke er for skarp. Den klarer alt hvad jeg skal bruge af pæne, klare og rene “space-ekko” lydbilleder til voldsomme feedback-effekter og reagerer altid på en spændende måde, når man spiller kraftigt på forstærkeren. MS2’eren er placeret på begge mine S’er og den ryger aldrig ud til trods for mange andre fede mørchpickupper, jeg har lyttet på. Den er jeg enormt glad for!

I middle og neck positionen er jeg endt med MS4/3 sp – jeg har prøvet lidt andre varianter i årenes løb, men når der skal være noget glasklar crisp, åbenhed og ikke mindst frækhed har MS4/3 sp’en virkelig vundet kampen i mine øjne. Den leverer en lækker varm og sprød blues tone, og ikke mindst til funky passager er den særdeles velegnet. Det fås ikke meget bedre!’

Pickuptype, Neck: MT5/1 sp ( Shoot Out ) – Midd: MT5/1 sp ( Shoot Out ) – Bridge: MT5/3 ( Stetson Shade )

T-type: ’Magen til min T pickuppers frækhed skal man lede længe efter!! I neck positionen har jeg endnu ikke stødt på en pickup der lyder lige så fed, varm, åben og sprød som MT5/1 sp. Den kan lyde helt S-agtig og har intet koldt og kedeligt over sig, som jeg ellers tit beskriver standard T pickupper. Faktisk er det lidt svært for mig at beskrive oplevelsen af at spille med denne pickup. Før i tiden ville jeg gerne springe fra neck til bridge midt i en solo for at få noget mere kul på. Nu sker det modsatte faktisk af og til! Lækkert kraftigt output der sparker godt med sovs af sted til forstærkeren. På min T har jeg 3 pickupper for at kunne være lidt mere S agtig. Jeg fortrækker at spille S, men når der skal spilles country er det T’en der kommer frem.
Bridgepickuppen er der masser af spark i både med og uden drive. Fælles for alle Mørch pickupper vil jeg sige er, at der er masser af kant og mere “spark” og output end andre pickupper, jeg har prøvet. Det er meget simpelt for mig – man får mere lyd for pengene! Så at jeg kan ha’ pickupper, der har en nogenlunde ens diskant-balance fra neck til bridge plus sprød og lækker tone hver gang jeg plugger i – er en meget simpel årsag til at jeg spiller på Mørch pickupper.. Og bliver ved med det!’

Guitarpickup

Thomas Wester

Thomas Wester

Band: Har bl.a. spillet med Bamses Venner, Party Patrol, Honey I’m home, Souled Out, Studie sessions mv.

Pickuptype, Neck: MS5/3 B ( Big’ Blue ) – Midd: MS5/3 B ( Big’ Blue ) – Bridge: MS5/3 B ( Big’ Blue )

’Min erfaring med de små ’magnetbanditter’ startede for ca. 30 år siden… De seneste 10 år med Johnny Mørch’s super musikalske og balancerede pu’s – og jeg har på ingen måde tænkt mig at stoppe. Som årene er gået, har jeg søgt efter flere nuancer, detaljer og ikke mindst balance i mine pu’er. Mange firmaer forsøger, at fremstille pu’s, der f.eks. skal lyde som de fede S’s fra starten af 60’erme. Det er også fint nok, men når man tester dem – især i studiet – mangler de tit den detaljerigdom og 3-dimensionelle sound, som Johnny kan fremtrylle.’

’Et godt eks. er en test, jeg har lavet med en kendt amerikansk neck model op imod Johnnys MS5/3 B. neck position. Den amerikanske udgave er boostet lidt i top og bund og lyder som en ok kopi, men der kan komme problemer, når man f.eks. smider et clean boost ind, så bliver Amerikaneren meget hurtig skinger i toppen og buldrer i bunden pga., at den jo er født med en slags ’loudness’ – og ikke er særlig fleksible, når det virkelig går løs og der for alvor er lys i Mullard og Telefunken ’flaskerne’. Det sker ikke med Johnnys – den bliver bare fyldigere, men holder den super præcise balance! Går man f.eks. efter den hotte og varme SRV-lyd og lign., der stadig har et godt ’bid’ i mellemtonen, hvor alle de afgørende detaljer jo sker – er MS5/3 B et fantastisk bud.

Hvis Amerikaneren var ’kopien’ – får man her ’originalen’, hvor især mellemtonen er tweak’et helt perfekt med det helt rigtige ’bid’ omkring de 800-900 hz. Den lyder super godt både clean, med en TS-type pedal og seriøst overdrive mode. Mange neck pu’s hyler og kalder på deres mor (og bliver nasale og klemt), hvis de får for meget gain – Johnnys MS5/3 B. leverer varen!’

’Check Johnnys guitarer og pu’s ud – og lad være med at spilde 12-18 tusinde på en metervare-guitar fra USA!’

Guitarpickup

Michael Vajhøj

Michael Vajhøj

Band: Bitter Moon

Pickuptype, Neck: MS4/3 ( Mr. Six Strings ) – Midd: MS4/3 ( Mr. Six Strings ) – Bridge: MH Vintage Hot/Al 2 ( Jazz Groove )

MS4/3: Jeg har aldrig før prøvet pickup’er der i same grad lader mig skabe min lyd blot ved at variere mit anslag og dynamik. Disse pickup’er kan give mig alt fra S’ens bløde og smukke fløjslyd til T’ens bidende twang.’

MH Vintage Hot: Jeg manglede en lyd der kunne fuldende min lyd, hvor MS4/3’erne gav mig det bedste fra singlecoil pickuppernes univers, manglede jeg en lyd, der kunne gå fra alt til den beskidte lyd fra en gammel Gibson, men samtidig tage mig tilbage til 80’ernes populære rock. MH Vintage Hot giver mig en dynamisk og bred lyd, der træder klart frem i band sammenhæng uden at blive for dominerende.’

’For mig er det vigtigt min lyd fungerer godt i bandsammenhæng, og at jeg samtidig kan have et setup, der gør at jeg kan sprede mig over mange genrer uden at skulle skifte imellem flere guitarer. Med min Mørch kan jeg skabe de forskellige nuancer alene med mit anslag og kombinationen af de forskellige pickup’er.’

’Aldrig nogensinde i mit liv har jeg mødt en mand som Johnny Mørch. Han har en entusiasme omkring sine produkter, man ikke møder andre steder. Der er altid god kaffe og en god stemning hos Johnny.’

Guitarpickup

Kim Jeppesen

Kim Jeppesen

Band: Closing time

Pickuptype, Neck: MT5/1( Sunrise ) – Bridge: MT5/3 (Stetson Shade )

Tak for et fantastisk resultat! Min guitar er støjfri, som aldrig før. Det giver helt nye dimensioner, at der kun er den rene guitar sound tilbage! Der er en helt anderledes åben klar lyd end den guitaren var født med, samtidig med at der er masse af bid, krop, varme og fantastisk dynamik. Man kan virkelig arbejde med tonen, når man flår lidt i strengene!’

Guitarpickup

Asbjørn Jensen

Asbjørn Jensen

Pickuptype, Neck: MT5/1 ( Sunrise ) – Bridge: MT5/3 ( Stetson Shade )

Helt fantastisk! Dejlig varm og fyldig. Derudover kan de give helt rigtig tek-twang. Lyder også fantastisk med drive. Lyden er sprød og lækker.’

Guitarpickup

Flemming Hvam Lippke

Flemming Hvam Lippke

Band: Klipklapperne

Pickuptype, Neck: MT5/1 ( Sunrise ) – Bridge: MT5/3 ( Stetson Shade )

Min Mørch T sad fast i hånden og ville ikke slippe igen. Den er som en naturlig forlængelse af min arm og helt perfekt til mine små pølsefingre. Lyden er simpelthen spitzenklasse. Den er klar, åben, varm, fast og ekstrem vanedannende. Var lidt øm over den i starten. Nu er den med ude hver gang.’

Guitarpickup

Jørn Møller

Jørn Møller

Pickuptype, Neck: MT5/1 ( Sunrise ) – Bridge: MT5/3 ( Stetson Shade )

Sprød og varm lyd i meget fin balance, der passer ekstremt godt til T. Lydmæssigt er der et meget stort brugsområde – de kan bruges til stort set alt!…Har anvendt mange forskellige pu’s til T, men disse Mørch er helt klart de bedste jeg har haft, og min klare lydmæssige preference.

Guitarpickup

Tyge Clemmensen

Tyge Clemmensen

Band: Jolly Jokers

Pickuptype, Neck: MT5/1 ( Sunrise ) – Midd: MT5/1 ( Sunrise ) – Bridge: MT5/3 ( Stetson Shade )

Fin opløsning I mid og top spektret – sprød lyd. Den indbyggede Fishman piezo bro i kombination Neck og Midd giver et meget luftigt lydbillede, som er let at identificere i orkestrets samlede lydbillede.’

Guitarpickup

Tim Boström

Tim Boström

Band: When City Sleeps

Pickuptype, Neck; MT4/1 ( Dawn )

Denne pickup har en utrolig vintage feel, som jeg ikke har hørt andetsteds. Passer perfekt til min 70’er T… 1000 tak for fee’ lyd’

Guitarpickup

Morten Leander Petersen

Morten Leander Petersen

Band: Cortez

Pickuptype, Neck: MT5/1 ( Sunrise ) – Bridge: MT5/3 ( Stetson Shade )

Åben, karakterfuld, skramlet på den fede måde. Alt i alt et sæt fantastiske pickupper, som giver mig den åbenhed og power jeg har manglet.’

Guitarpickup

Henrik ’Høne’ Mikkelsen

Henrik ’Høne’ Mikkelsen

Band: Heidi Willer Band, Hi B Bluesband, Doodee’s band, div. indspilninger

Pickuptype, Neck: MS4/3 ( Mr. Six Strings ) – Midd: MS4/3 ( Mr. Six Strings ) – Bridge: Blade Bucker

Fyldig og sprød lyd m. ’behageligt hot output’. Meget let at kontrollere v. guitar vol. Neck+Midd.: i kombination er perfekt transparent lyd. Twin Blade: Fyldig, distinkt lyd med fast/stram bund (serie). Klar og fyldig single coil-lyd (parallelt).’ ’Mørch pick-ups er efter mine ører oplagt ’replacement’ for original og andre masseproducerede pick-ups.’

Guitarpickup

Jesper Tungelund

Jesper Tungelund

Band: Torben Callesen’s lovsangsband, Oase 2008, Le Gabs + div. freelance

Pickuptype, Neck: MS5/3 c ( Funky’n Blonde ) – Bridge: MS2 ( Muscle )

Forrest: Dejlig fyldig, transparent og blød – Bagerst: Godt med output – Forrest + bagerst: Virkelig god fyldig, men kant og transparens. Virkelig ’hul igennem’. Har ikke endnu fundet nogen, der når op i nærheden af i div. førende musikforretninger. Alt i alt superlyd, har ikke hørt bedre.’

Guitarpickup

Christian Dahl Pedersen

Christian Dahl Pedersen

Band: Mary’s Garden, Ole gas band, Alter Ten

Pickuptype, Neck: MS4/3 ( Mr. Six Strings ) – Midd: MS4/3 ( Mr. Six Strings ) – Bridge: MS4/3 ( Mr. Six Strings )

Fyldig, varm og klar lyd med en dejlig sprød top. Vil anbefale disse single coils til alle der spørger om jeg kender til en sprød pickup til deres S. Med denne pickup vil den lyde mere af S!’

Guitarpickup

Claus Morell

Claus Morell

Band: Blues Indien

Pickuptype, Neck: MS4/3 sp ( Organic ) – Midd: MS4/3 sp ( Organic ) – Bridge: MH Classic Hot Ceramic (Loud’N Proud)

Det er meget mellemtonen jeg har søgt, og den er der masser af uden at føles som en dåse. Den øverste del har lidt kant, der sammen med toppen sørger for, at den første tanke ikke er poleret. Dette setup kan det meste, og særligt blues (masser af dynamik).’ ’Tak for handlen. Verden bliver smukkere, når der er nogen som dig, der gør sig umage.’

Guitarpickup

Claus Jensen Hedensted

Claus Jensen Hedensted

Band: Birgers Venner, Proud Mary, Jensen Blues Projekt

Pickuptype, Neck: MS5/3C ( Funky’n Blonde ) – Midd: MS5/3C Funky’n Blonde ) – Bridge: MH Classic Hot Ceramic ( Loud’N Proud )

Bridge har en meget klar og fin lyd I forhold til normale humbugs – Neck/middle meget S lyd, bare mere output.

Pickuptype, Neck: MS4/3 sp ( Organic )- Midd: MS4/3 sp ( Organic ) – Bridge: MH4 sp ( Eager )

Pickupper med større output end standard S – Meget mellemtone, men alligevel veldefinerede.’

Guitarpickup

Lasse Sandkamm

Lasse Sandkamm

Pickuptype, Neck: MS5/3c ( Funky’n Blonde ) – Midd: MS5/3c ( Funky’n Blonde ) – Bridge: MS5/4 ( Transparent )

En kort tilbagemelding fra en yderst tilfreds kunde! De nye pickups har sustain, brilliant tone, fylde, skinner igennem med drive på, lækker fyldig og fyldt med twang. Jeg er MEGET MEGET tilfreds! Endnu en gang tak.’

Guitarpickup

Karsten Mathiasen

Karsten Mathiasen

Band: DMP

Pickuptype, Neck: MT5/1sp ( Shoot Out ) -Bridge: MT5/3 ( Stetson Shade) 

Perfekt. Nok af det hele. Bedre kan det ikke beskrives. Twang, bid, bund, top. Alt er perfekt.

Pickuptype, Neck: MS4/1 ( Welth’n Tone) – Midd: MS4/1 ( Welth’n Tone ) – Bridge: Twin Blade

Sprød, definerbar, perfekt. Kombinationen af Twin Blade pick + midd pick er super. Lyder som en gammel “S” – berørt af guds hænder.’ ’Begge guitarer er noget at det bedste jeg personligt har haft mellem hænderne I de efterhånden mange år jeg har spillet professionelt. Både min T og min S har den perfekte kombination af lyd. Lyden er klar og distinkt. Der er bund, der er top – der er det rette ’twang’ – guitarerne er anvendelige til stort set ALT… Enhver drømmelyd kan frembringes.’ ’…Jeg har prøvet guitarer til priser mellem 10.000-50.000 –har prøvet noget af det ypperste fra Fenders Customshop afdeling…men alligevel lyder begge mine Mørch Guitarer bare lige en tand bedre…’ ’Allerede nu, glæder jeg mig til at besøge dig igen – og få endnu en til samlingen… Jeg er VIRKELIG glad for at kunne være den lykkelige ejer af dine fantastiske instrumenter.’

Guitarpickup

Søren Raaschou

Søren Raaschou

Band: Kons. studerende

Pickuptype, Neck: MH Classic Hot/Al 4 ( Soft Edge ) – Bridge: MH4sp (Eager )

Classic Hot: God jazz-pickup, dog med mere kant og spark end andre jazz-pickupper. MH4sp: Fantastisk rockpickup med masser af kraft og fylde. Jeg spiller en del moderne jazz, og har altid ønsket en mere markant og kantet jazzlyd. Her er Classic Hot helt perfekt. Og ønsker jeg en mere tynd/minimalistisk lyd kan jeg splitte den perfekt til funk/rock. Min MH4sp bruger jeg hovedsageligt til soloer med knald på. Og her er den perfekt. ’

Guitarpickup

Frank Mikkelsen

Frank Mikkelsen

Band: Finally og div. sessions

Pickuptype, Neck: MS5/3B ( Big’n Blue ) – Midd: MS5/3B ( Big’n Blue ) – Bridge: MS2 ( Muscle )

Jeg bruger dem p.g.a. fantastisk alsidighed, der er nødvendigt, når man er ”bureau-musiker”, og aldrig ved præcist, hvad der skal spilles på jobs’ene.’

Guitarpickup

Finn Bjerke

Finn Bjerke

Pickuptype, Neck: MS4/1 ( Welth’n Tone ) – Midd: MS4/1 ( Welth’n Tone ) – Bridge: MS4/1 ( Welth’n Tone )

Jeg spiller slideguitar på en ”gammel” Mørch, den har suveræn lyd, er overtonerig, pickups er utrolig gode. ”Sustain” er dejlig vedvarende. Jeg spiller næsten dagligt på den, og tænker på at du laver virkelig god kvalitet. Det er en guitar med sjæl – tak for den.’

Guitarpickup

Chresten Vinther

Chresten Vinther

Band: Jazzband og Big Band

Pickuptype, Neck: M90/AL4 ( Pole Position ) – Bridge: M90/Al 4 ( Pole Position )

Varm og rund…Godt tilfreds med de nye pickupper.’

Guitarpickup

Jørgen R. Stougaard

Jørgen R. Stougaard

Band: J. Overgaard and his Blues Freak’s

Pickuptype, Neck: MH classic ( Song Bird ) – Bridge: MH Classic Hot/Al 4 ( Soft Edge )

Lyden spænder fra en fin akustisk til en nærmest Gary Moore (still got the blues)…Med hensyn til lyden er jeg sikker på at guitarens lyd uden strøm er af stor betydning. Og da må jeg sige, jeg ikke har hørt noget lignende.’

Guitarpickup

Jacob Thorstensen

Jacob Thorstensen

Band: Rookies

Pickuptype, Neck: MS4/1 ( Welth’n Tone ) – Midd: MS4/1( Welth’n Tone ) – Bridge: MS4/1( Welth’n Tone)

Meget flot gengivelse af alle toner, godt med bid i bridge pickuppen, lyder godt med lidt drive, meget åben i lyden, lyder absolut ikke dåset.’

Guitarpickup

Jazz Groove

Jazz Groove

Pickuptype, Bridge: MH Vintage Hot/Al 2 ( Jazz Groove )

Meget rund og blød, ikke så toppet, men med en god mellemtone… synger rigtig godt med overdrive på.

Guitarpickup

Funky’n Blonde/Big’n Blue/Savage

Funky’n Blonde/Big’n Blue/Savage

Pickuptype, Neck: MS5/3C ( Funky’n Blonde ) – Midd: MS5/3B ( Big’n Blue ) – Bridge: MS2 SP ( Savage )

I mine øjne de bedste Mørch pu’s til dato, de har alt: Fyldig bund, lytte venlig mellemtone, og en top som siger spar 2 – der er så meget nosser i de pu’s.

Guitarpickup

Mr. Six Strings

Mr. Six Strings

Pickuptype, Neck: MS4/3 ( Mr. Six Strings) – Midd: MS4/3 ( Mr. Six Strings ) – Bridge: MS4/3 ( Mr. Six Strings )

Ren S lyd, men med en fræk top, utrolig varm på en rosewood hals, men stadigvæk masser af bid, meget venlig for overdrive lyd.

Guitarpickup

Danny Franklin

Danny Franklin

Band: Juno, Busterband, Freelance

Pickuptype, Neck: MT5/1 ( Sunrise ) – Bridge: MT5/3 ( Stetson Shade )

En moderne T lyd, men med den gamle T lyd. Twang, rund og varm, men bider fra sig når man slår til den. Meget jazz’et når de kører i serie…Jeg elsker mine Mørch pickupper.

Guitarpickup

Jens Christian Kwella

Jens Christian Kwella

Band: Kwella Quartet, The Dixieland Gipsy Band, Kwella/Venndt Duo, Mach & Kwella

Pickuptype, Bridge: MH Classic Hot/Al 2 ( Jazz Groove )

Klar – uden irriterende top og varm uden for meget “ubrugelig” bas. Har gjort min Gibson 335 til en markant bedre lydende guitar end før.

Guitarpickup

Benno Mortensen

Benno Mortensen

Band: Flashback

Pickuptype, Neck: MT5/I ( Sunrise ) – Bridge: MT5/3 ( Stetson Shade )

Veldefineret lyd over hele spektret. Specielt bunden er fed og tyk, men stadig klar I tonen…Imponerende tyngde i lydbilledet og alligevel lethed og ”twang”. Et rigtig godt køb.

Baspickup

Neo 1+2

Neo 1+2

Pickuptype, Pickuptype, Bridge: Neo 1 Neck: Neo 2 ( 5. str. Mørch bas ) 

Som alle Mørch pickupper har den en pålidelig kerne og fasthed i karakteren. Den er følsom og reagerer på alle dynamiske påvirkninger i spillet.

Baspickup

Peter Rahbek

Peter Rahbek

Band: (Freelancer), Boys Night Out, Instant Breakfast, Alpha Centauri, Ensemble, New Fairytales, Tale Spinnin’, Zap Papas, Danish World Music Syndicate m. fl.

Pickuptype, Neck: Neo 2 – Bridge: Neo 1 

Jeg har altid været helt begejstret over Johnny Mørchs “gamle” humbucking-typer, der var indstøbt i polyester og baseret på keramiske magnettyper. Disse har for mig en helt enestående dynamik og opløsning. Til gengæld gav de ikke ved dørene på nogen måde. Grundlyden var generelt stor, dynamisk, fast og fuldstændig formelig, men også ret “kold” og ganske hifi-agtig. Man var således selv ansvarlig for at tilføre varme og sødme med fingrene. Johnnys nye neodymium-typer (humbucking) oplever jeg grundlæggende mere levende, varme, “musikalske” og med en smule vintage-agtig sødme i mellemtone og top, som jeg slet ikke kan stå for. De opløser kolossalt godt og føles dejligt luftige og dynamisk frigjorte samt lynhurtige – ja nærmeste som ægte akustiske transducere. Det gode er, at neodymium-typerne nok kan “growle”, men at det på den anden side aldrig “knækker” for hårdt eller ligefrem forvrænger og tilfører den der ringende, ja næsten fløjtende forvrængning, som gamle alnico-magneter tit bidrog med. Jeg opfatter neodymium-humbuckerne helt utroligt musikalske og befordrende for alle de nuancer jeg selv arbejder med i anslaget. Og så samarbejder de om muligt endnu bedre med Johnny Mørchs 18-volts preamp end nogen anden pickup-type, jeg har prøvet. Uden preamp er de utroligt gode, men med preampen opstår der ren magi: Lyden sætter simpelthen nye normer mht. opløsning, præcision, ekspressivitet og musikalitet. Samt støjsvaghed i helt usædvanlig grad. Har aldrig ønsket mig mere – det eneste alternativ er for mig helt akustiske instrumenter. Men det er jo en anden verden. Og så lige en kommentar til sidst: Men skulle ikke tro det, men de gamle Acoustic 360/361 basanlæg med 18-tommere i foldede horn har aldrig gengivet så ren og detaljeret i mellemtone og diskant som med netop disse pickupper. Check it out….

Baspickup

Tommy M. Knudsen

Tommy M. Knudsen

Pickuptype, Neck: Tight fingers – Bridge: Full fingers  Navn: Tommy M. Knudsen Band: E’Nemia “Våd-saftig” clean tone med masser af varme og fylde afhængig af ens preferencer… To yderst velspillende og voldsomt tilfredsstillende pick-ups, der sammen med Mørch preamp leverer et brag af en performance uanset setup. Mine ubetinget foretrukne pick-up/preamp til enhver tid. Især med en god distortion pedal smidt igennem en overskudsrig rørforstærker. Johnny’s håndværk er efter min mening en genistreg i en ellers uinspireret ’EMG’ tid.

Baspickup

Rasmus Madsen Munch

Rasmus Madsen Munch

Band: Kun2

Pickuptype, Neck: Vintage P – Bridge: Clarity II (4 str. Mørch bas) 

Den kombination af pickupper der er i min Mørch bas giver mig en bred vifte af forskellige klangmuligheder. Fuld skrue for alt giver en helt utrolig fyldig klang, som virkelig kan få et næsten hvilket som helst groove til virkelig at ”groove”! Herudover er der rig lejlighed til at skrue en smule ned for bassen og få en super-clean klang med mellem og diskant, som er yderst velegnet til solospil. Endvidere vil jeg pointere at panoreringsknappen giver dig endnu mere mulighed for at lave en distinktiv klang på meget få sekunder! Foruden lyden – som jo skal være i centrum – så vil jeg også fremhæve det fantastiske flotte håndværk, som er blevet lavet. Alt dette gør selve spilleglæden endnu større! Jeg kan ikke udtrykke min glæde nok for min Mørch bas, og er ovenud glad for min investering. Mit råd, hvis du søger noget anderledes, noget hvor du virkelig føler, du bliver en del af din bas, så kan jeg på det varmeste anbefale en Mørch bas. Du er en del af bassen fra små træstykker til et færdiglavet håndværk.

Baspickup

Thomas Højrup Andersen

Thomas Højrup Andersen

Band: Flashback, Jack’s Total Lack of Surprise

Pickuptype, Neck: Vintage P – Bridge: Clarity II (4 str. Mørch bas) 

Varm, med go’ krop i både mellemtone og dybe frekvenser. Stadig masser af punch. En rigtig vintage pickup. Lyder suværent!… Jeg har virkelig fået et enestående instrument, som hurtigt blev en del af mig, og som jeg altid glæder mig til at samle op og spille på! Jeg må have flere af de fantastiske instrumenter fra det ”Mørch’e” Djursland. Hvis jeg får chancen igen bliver det en 5’er.

Baspickup

George Olesen

George Olesen

Band: Tv-2

Pickuptype, Neck: Soulman’s Dream – Bridge: Hot Fingers (4 str. Mørch bas) 

Jeg vil beskrive de to pickupper sammen, da det er sådan jeg mest har dem indstillet. Jeg synes de har en rigtig fuldfed lyd med en usædvanlig god betoning af mellemtonen, d.v.s. trænger rigtig godt igennem uden at miste varme i lyden. Diskanten er diskret, men også dejlig varm og organisk. Jeg har så opdaget, at den bagerste pickup godt kan spille alene uden at blive for tynd, og det er super fint lige at blande med den forreste. Fyldig bund også. Alt i alt usædvanlig gode pickupper.

Baspickup

Lasse Jørgensen

Lasse Jørgensen

Band: Kristian Lilholt

Pickuptype, Neck: Tube Stacker – Bridge: Tube Stacker / RMC Pietzo (5 str. Mørch bas) 

Bruger 90% Pietzo da den er så tæt på acc./båndløs lyd. Kombineret med [Mørch preamp]. Bruger Mørch [preamp] pedal til alt. Super til bas og acc. guitar.

Baspickup

H. C. Röder

H. C. Röder

Band: Lars Lilholt Band, VIP

Pickuptype, Neck: Full Fingers – Bridge: Tube Stacker (5 str. Mørch bas)

Blød, rund, god fast bund. Fantastisk allround lyd, som vil passe til de fleste stilarter.

Baspickup

Flemming Tived

Flemming Tived

Pickuptype, Neck: Tight Fingers – Bridge: Tight Fingers

Dine håndspundne mikrofoner og dit arbejde lyder himmelsk godt!

Baspickup

Henrik R. L. Andersen

Henrik R. L. Andersen

Band: Nationen

Pickuptype, Neck: Souldman’s Dream – Bridge: Souldman’s Dream 

Varm, rund, fyldig, fed… Det er første gang, hvor jeg oplever, at det er federe at spille over neck pickuppen, lyden er så superlækker!

Baspickup

Erik Ejstrup

Erik Ejstrup

Band: Shindig m.fl.

Pickuptype, Neck: Rock’n roll man – Bridge: Rock’n roll man (4 str. Mørch bas)

En meget klar og fyldig lyd, som høres godt I det samlede lydbillede… Jeg er utrolig glad for min flotte Mørch bas, som ligger godt i hånden og for mig har den helt rigtige lyd.

Baspickup

John Skov

John Skov

Band: Flottenheimers, Light Showband m.fl.

Pickuptype, Neck: Full Fingers – Bridge: Full Fingers (5 str. Mørch bas)

Meget fyldig og blød lyd. En meget syngende sustain-lyd, der virkelig kommer til sin ret. Men lyden kan også indstilles til lidt hårdere lyd. Kort sagt: rigtig mange lydindstillinger, der gør den velegnet til både viser, jazz, pop og rock.

Baspickup

Peter Mogensen

Peter Mogensen

Band: Dudada Band

Pickuptype, Neck: Full Fingers – Bridge: Full Fingers (6 str. Mørch bas båndløs)

Fra stor rund blød blues/reggae lyd over slap til nasal knurrende båndløs – mørk som lys, men altid klar og defineret. Man kan stort set finde alle former for lyd ”farver” med disse pickupper. De passer rigtig godt til ”krølle fyren” 6 str., som jeg er meget glad for!

Baspickup

Kim Bang

Kim Bang

Band: Orange Jazz Trio, The Right Stuff, Gospel Operators, Playground m.fl.

Pickuptype, Neck: Tube Stacker – Midd: Mørch Musicman type – Bridge: Tube Stacker (5 str. Mørch bas)

Min bas er designet, så den bagerste Tubestacker kan slås til eller fra via en switch. Den forreste Tubestacker og ’Musicman’ [Mørch] humbuckeren i midten kan blandes via et panoreringspotmeter. Med den indbyggede Mørch preamp har jeg mulighed for at lave alt fra tordnende dyb bund til fokuseret og stram funklyd. Som udgangspunkt indstiller jeg alle parametre (bas, mid, top) neutral og booster så mellemtonen en smule. Det giver en fed all-round lyd, der passer til det meste. Kombinationen af pickupper og blandingsmuligheder giver sammen med preampen en ekstremt fleksibel bas, der med lidt hurtig justering passer til næsten hvad som helst.

Baspickup

Ove Rasmussen

Ove Rasmussen

Band: Jan og Sunny Boys

Pickuptype, Neck: Vintage P – Bridge: Clarity II (4 str. Mørch bas)

Fyldig og varm…FED BAS.

Baspickup

Mikkel Skov

Mikkel Skov

Band: Trio, Kvartot

Pickuptype, Neck: Rock’n roll man – Bridge: Tube Stacker (5 str. Mørch bas)

Utroligt ’responsive’ og tilpasser sig smukt ens teknik og instrumentets træ/farve. Masser af krop og definition!!… Disse passer og komplimenterer mit instrument fantastisk!

Baspickup

Rock’n roll man

Rock’n roll man

Pickuptype, Neck: Rock’n roll man – Bridge: Tube Stacker (5 str. Yamaha.)

Selvom bassen ikke ‘synger’, som den båndløse [Mørch], så bevirker disse to pickupper, kombineret med Johnny’s aktiv/passiv elektronik med 2 bånds equ., at man virkelig får dækket et meget vidt lydspektrum, fra den fede ”P sound” til den mere funky lyd a la Pastorius. Med disse to pickupper fra Johnny Mørch, har jeg fået et helt andet instrument. Just Perfect!

Baspickup

Klaus Heil

Klaus Heil

Band: Slesvigske Musikkorps, Locomotion.

Pickuptype, Neck: Tight Fingers – Bridge: Tight Fingers (5 str. Mørch bas båndløs)

Ubeskrivelig, fra rund dog fyldig til funkysounds. Uanset, hvilken lyd jeg vælger, så synger denne bas bare så vidunderligt.

Baspickup

Ruben Christensen

Ruben Christensen

Pickuptype, Neck: Full Fingers – Bridge: Tight Fingers (6 str. Mørch bas)

Meget ren og neutral. Velegnet til farvning med equalizer

Baspickup

Henrik Schou Kristensen

Henrik Schou Kristensen

Band: Radio’s Symfoniorkester

Pickuptype, Neck: Tube Stacker – Bridge: Tube Stacker (4 str. Mørch bas)

Single Coil: Hurtig, præcis og god definition i mellemtonen. Let afrundet bas og diskant, men god klarhed i hele lydspektret. Humbucker: Blødere og mere ”tilbage trukket” lyd. Velregnet til mere diskret bassspil (viser og akustiske sammenhænge). Kombinationen med 2 pickupper gi’r stor variationsmuligheder fra mørk rund reggae tone til tydelig defineret solospil. Alt med et moderne touch – altså ikke specielt old school lyd. Jeg er så glad!

Baspickup

Rasmus V. Hvilsted

Rasmus V. Hvilsted

Band: Traveland, Dansk Metal Industri, Primus Jam

Pickuptype, Neck: Captain Fingers – Bridge: Captain Fingers (4 str. Mørch bas) Pickuptype, Neck: Tight fingers – Bridge: Tight fingers (6 str. Mørch bas båndløs) Pickuptype, Neck: Rock’n roll man (4 str. Mørch bas)

Lyden i disse pickupper er meget klar og gennemtrængende. De har en utrolig levende og ærlig gengivelse af instrumentets naturlige klang. Kombinationsmulighederne er nærmest uendelige, da man ved hjælp af lidt panorering samt lidt justering af tonekontrollen samt Mørch’s aktive preampsystem, kan få alt fra den tykkeste mur (uden at mudre) til den smukkeste og mest gennemtrængende solo lyd, uden at miste bund, og alt sammen med equalizeren neutral på ens yndlingsforstærker. Hvor andre fabrikanter har en tendens til at have lyden af mærket (musicman som musicman, og Fender lyder som Fender), lyder Mørch’s basser naturligt og som man vil have dem til at lyde! Jeg mener, at det her må være på sin plads at skrive lidt om mit samarbejde med Johnny, som altid har været yderst behageligt og ekstremt hyggeligt. Hans instrumenter taler deres eget tydelige sprog og fortæller om en sand mester inden for sit fag, som er uden sidestykke. Hans instrumenter overtrumfer i alsidighed, lyd, håndværksmæssig kvalitet og ikke mindst spilbarhed. Alle Mørch’s instrumenter er unikke, men alligevel fyldt med en sjæl og karakter, som alle afspejler, hvor de kommer fra.’ ’Jeg er kommet hos Mørch gennem de sidste 10 år. Jeg har på nuværende tidspunkt en 4 str. Mørch, 3×6 str. Mørch (hvoraf 2 er båndløse), 1 Mørch guitar, samt en 6 str. electric upright Mørch. D.v.s. i gennemsnit en lille ny hver 1 ½ år. Hvilket vel siger lidt om hvor vanedannende hans instrumenter er. Tak for et godt og fortsat samarbejde Johnny!

Baspickup

Lars Bo Smith

Lars Bo Smith

Band: Springsteen Jam, JR’s Big Band, Rytmisk Kor

Pickuptype, Neck: Tube Stacker – Bridge: Tube Stacker (4 str. Mørch bas)

Fyldig, varm og klar uden mudder, transparent lyd…I forbindelse med rytmisk kor er den uvurderlig, fordi du kan spille med klarhed og fylde uden at smadre koret.

Baspickup

Dan Rasmussen

Dan Rasmussen

Band: Freelance, Amin Jensen, Linie 3, Bob Ricketts, Stig Rossen, Jan Glæsels Orkester, Marie Carmen Koppel, Jette Torp m.fl.

Pickuptype, Neck: Tube Stacker – Bridge: Tube Stacker (6 str. Mørch bas) Pickuptype, Neck: Clarity II – Bridge: Clarity II (4 str. Mørch bas) Pickuptype, Neck: Rock’n roll man (4 str. Mørch bas)

Afstemt, distinkt, fremragende!

Baspickup

Magnus Lodberg Krogh

Magnus Lodberg Krogh

Band: Ufo &Yepha, Trio Autistico, Denise m.m.

Pickuptype, Neck: Rock’n roll man – Bridge: Rock’n roll man (6 og 5 str. Mørch bas båndløs)

Ren, punchy, klar, fyldig lyd. Jeg synes min bas har lidt af det hele. Den har utrolig klar og næsten akustisk lyd og samtidig en masse nosser. Meget personlig lyd…de pickupper der sidder i min bas lyder super godt og tilføjer noget fedt og mere spændende end en traditionel båndløs bas.

Baspickup

Søren Hedegaard Andersen

Søren Hedegaard Andersen

Band: Svend Sol Bluesband

Pickuptype, Neck: Tube Stacker – Bridge: Tube Stacker (4 str. Mørch bas)

Ren, klar og fyldig.

Baspickup

Einer Lindflaten

Einer Lindflaten

Band: Jazzbandet Sometimes

Pickuptype, Bridge: Dobbelt Soulman’s Dream (6 str. Mørch bas)

Rund og varm lyd der er defineret m. en smule balanceret mellemtone. Pickuppen er lidt en blanding af P- og J-bas. Den opfanger alle strengevibrationer lige jævnt og kraftigt.

Baspickup

Vladimir Stoykov

Vladimir Stoykov

Pickuptype, Neck: Tube Stacker – Bridge: Tube Stacker (5 str. Mørch bas) Pickuptype, Neck: Soulman’s Dream – Bridge: Captain Fingers Hot (4 str. Mørch bas) Pickuptype, Neck: Clarity II – Bridge: Clarity II (4 str. Mørch bas)

UNIK!

Baspickup

Jesper Bunk

Jesper Bunk

Band: Blindstone

Pickuptype, Neck: Tube Stacker – Bridge: Tube Stacker (6 str. Mørch bas)

Varm, hard, markant meget punch I lyden… En J-style pickup uden alt for meget growl og med et drys af HiFi…En Tubestacker gi’r en fornemmelsen af at man ikke behøver så meget computer og effekter…bare sæt stikket i og fyr den af… Et sonisk lækkeri…mums

Baspickup

Jesper Hindø

Jesper Hindø

Band: Dreamband

Pickuptype, Neck: Tube Stacker – Bridge: Tube Stacker (4. str. Mørch bas)

Uanset hvordan jeg indstiller knapperne får jeg en varm og defineret tone og disse pickupper kan det hele….Jeg er en glad mand og kan ikke forestille mig bedre lyde på min bas.

Guitarist

Morten Donslund

Morten Donslund

Mr. Jack & the Daniels, Steve Haggard, and Ragner & Combo

“I always had to modify or rebuild my guitars. But now, with my Mørch I´ve got a guitar containing from births the characteristics I earlier had to tune the guitar to.”

Guitarist

Morten Hussmann

Morten Hussmann

Jazz-player

“Fantastic pure sound, beautiful design and perfect craftsmanship, which fulfil exactly my wishes and requirements. My Mørch-guitar is supreme, and it is still getting better. I wouldn´t exchange it for any other guitar.”

Guitarist

Ole Fick

Ole Fick

Erik Grip, Monrad & Rislund, Burning Red Ivanhoe, Trille, Arne Würgler etc.

“The frog, who kisses this Mørch, will in a moment be turned into a prince.”

Guitarist

Knud Møller

Knud Møller

Johnny Madsen Band

“During a visit in the magical workshop of Mørch Guitars I fell headlong in love in one of his designs. Nobel wood, sublime craftsmanship and genius thought out features are just some of the things that lift this guitar way beyond every standard-model. For the first time in many years I am actually looking forward to the sound-check with pleasure.”

Guitarist

Jens Varmløse

Jens Varmløse

Student at Nordjysk Musikkonservatorium, working with music in different styles as a session and solo player.

“Sometimes when I play I suddenly feel a strong need to call Johnny, just to thank him for making these fantastic instruments, and so far it does’nt seem like he’s tired of all my greatfull words at all! I feel very lucky to own two Mørch guitars (also a curl bass), which all playes and feels fantastic. The Mørch pickups are simply the best I’ve heard, and the craftsmanship by Johnny is so impressive! The guitars have never let me down and they’re simply the best working pals you could wish for. Through the years I’ve owned a lot of guitars, but there’s never been a question which ones were my favourites… It will always be my Mørch guitars! Thank’s again “Bassemand”

Bassist

Søren Stig Madsen

Søren Stig Madsen

Michael Learns to Rock

“A very reliable bass. For me it is complete satisfaction.”

Bassist

Dan Rasmussen

Dan Rasmussen

Busy freelance bassplayer.

“In 1989 when I was 17, I got my first Mørch bass. I have enjoyed playing exclusively on these fine instruments since then! They have become a part of me.”

Bassist

Gert Rostock

Gert Rostock

Kansas City Stompers, Sjællandske Livregiments musikkorps etc.

“I have been a professional musicians for 30 years and have always played on factory-made basses. Well enough! But something new had to happen. What about trying to get one custom-made exactly the way you want it, perfectly suited to you. Since I got a Mørch, I have used it constantly, and I am playing everything from Stravinsky to Louis Armstrong. Magnificent to own something that lives up to your expectation.”

Bassist

Søren Kjær Jensen

Søren Kjær Jensen

Maryan Mursal

“I have dreamed about a bass being an extension of my body. I have dreamed about a sound containing both warmth, dynamics, precision, and personality. In the end I drew it, and Johnny build it. It turned out better than the one in my dream. It is the only material thing in my life that is irreplaceable. “

Bassist

Lars Johnsen

Lars Johnsen

Panic Station

“I have never played on, or heard a bass with a sound quite like it. It’s touch, fierceful and tender without changing the 200 potentiometer.”

Bassist

Hans Bilde Jacobsen

Hans Bilde Jacobsen

Slinky Pickled Starfish

“After I bought my Mørch-bass in 1994, I have never played on a bass that was anything like it. It suits me perfectly, and has the best sound I have ever heard.”

Bassist

Peter Vuust

Peter Vuust

Erik Grip, Thomas Kjellerup, Finn Nørbygaard etc.

“I play Mørch-bass because it is the only bass with a homogeneous and pure sound across the entire fingerboard. A characteristic that makes it eminent when playing funk as well as jazz. The construction process makes it possible for me to have an influence in the result, all my personal and specific wishes are taken care of.”

Bassist

Romeo J. Williams

Romeo J. Williams

Elton John

“This bass hit’s hard, the sound is big and fat and very clean. I had to have It!”

Bassist

Henrik Kunz

Henrik Kunz

Magno Bissoli (Bra.), Ed Neumeister (USA), Rudy Smith (Trinidad), David Cadogan (Barbados), Ed Jones (USA), Marcelo Salazar (Bra.) etc.

“Why Mørch? Because you get a bass that simply just works and sound perfectly at the same time. The strings are placed as they ought to be, and the neck are extremely easy to play on, all the bass’ joints fit at 1/100 of a millimetre, furthermore the service is incredible. I practice on my basses every day, play almost every weekend, take them to the studio, and they play perfectly in all the situations. There is no excuse for not playing well on my Mørch-basses.”

Bassist

Kim Daugaard

Kim Daugaard

Shu-Bi-Dua “I have found a bass. It has entirely its own soul. And it is so elegant. I am often sitting down just to look at it….. I am so pleased with it, Johnny!”

Bassist

Thomas Fog

Thomas Fog

Womack and Womack, Gimmerboys, Ivan & Small Wonders etc.

“To describe a Mørch-bass without using superlatives is like describing Samantha Fox’s …. without using one’s hands. Impossible! The two Mørch-basses of mine are, what I know of, certainly the GREATEST: when it comes to listening to them, looking at them, and playing on them. Thumbs up for the Mørch-bass.”

Bassist

Lars Danielsson

Lars Danielsson

Thomas Helmig, Lisa Nielson, and Sanne Salomonsen etc.

“If Jonnny, that would be Johnny Mørch, who builds basses so splendidly, had been a physicist, well then he would properly have been someone similar to Albert Einstein or Niels Bohr.”

Bassist

Michael Friis

Michael Friis

Producer, Soundtrack-composer. Have played with: Sebastian, Lis Sørensen, Culpeper, Anima, Monrad & Rislund, Paul Banks, Kasper Winding, Led Zeppelin Jam etc.

“I have four Mørch-basses, two of which are 5-strings, one with and one without frets, totaly handmade by Johnny Mørch, and suited exactly to my needs. The pick-ups and the brilliant active/passive preamp gives me all the possibilities I want. But the best thing is that the neutral- positions are precisely the sound I like the most. Actually, I have often in the studios not used the mixer, but gone directly to the tape. It doesn’t get any better than that. Furthermore, it is terrific, when something anyway have to be adjusted, lacquered/painted or an idea have to be tested, one can go directly to “Daddy” in person.”